Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Noramarken

Av Joanna Löfdahl - 28 augusti 2010 20:56

Det blev en riktig utedag idag. Åkte hemifrån på förmiddagen, och kom hem fram mot kl 18, eller om det till och med var efter. Så vi har vart borta hela dagen lång. Riktigt skönt faktiskt. Att åka iväg hela lilla familjen. Väldigt mysigt hade vi det. Vi hamnade på Noramarken. Oj vad mycket folk det var där kan jag lova. Jisses det gick knappt komma fram med barnvagnen. Men det var mysigt att gå på marknad. Det händer tyvärr inte så ofta nu för tiden.


På marknaden köpte jag mig 14 par strumpor! Och det endast för 100 kr! Vilket fynd tyckte jag. Förra året köpte jag också strumpor där, men då var det 12 par för 100 kr. Så detta året blev då bättre ;) Köpte mig även en ny plånbok, då min älskade lilleman har skrotat min plånboken jag hade. Det var mer eller mindre bara trasor kvar av den. Där man har bankkorten och det hade han slitit sönder, så alla mina kort bara trillade ur. Men nu kan dom sitta på plats igen, i nya plånkan :) Sen vann vi ett gosedjur till Anton, den satt han och kramade på hela tiden, sötnosen! :)


Haha, det var fullt på alla parkeringar nere på stan, så vi fick parkera långt bort från själva marknaden och sen gå ner dit. Sen när vi skulle gå tillbaka, så hittade vi inte! Vi hade först ingen som helst aning om vart bilen stod. Men till slut kände vi igen oss lite och började gå ditåt, och till sist kom vi fram till våran bil. Gissa om det var skönt att sätta sig i bilen sen! Har nog aldrig varit så skönt att sitta ner som det var då, vädigt trötta fötter efter ett par timmar på en marknad. Marknaden hade 2,5 km knallare! Det ni! Det var iaf himla roligt att komma ut lite. Var perfekt marknadsväder också. Finns inget att klaga på alls :) Bortsett från att det var liiite för mycket folk.


På vägen hem sprang vi in på coop och handlade lite så jag och älskligen ska göra Tacos! Så det ska bli tacosmys nu när lilleman har somnat. Sen blir det nog till att sova, är så himla trött. På coop hittade jag ett par jättefina skor till Anton. Kunde bara inte låta bli att köpa dom. Dom var på rea också. Ska lägga ut kort på dom imorgon kanske, om någon är intresserad av att se? :) Himla fina var dom. Men dom var i storlek 25, så det blir nog vårskor! Tänk att min lilla kille redan har storek 24 på skor?! Han har inga småfotar längre!


Nu är det färdigbloggat för ikväll.  Nu ska jag ta och sätta igång med tacosen! Ska bli smaskens!

 
 
Emma Viklund

Emma Viklund

30 augusti 2010 08:56

Mysigt med Noramarken! För ett par år sedan besökte även jag & Joel den marken! :) Vi var nämligen och hälsade på Susanna m.fam i Frövi/Ullersätter... Mysigt där i Nora!! :)

Roligt med marknad, längtar till marknan här i Hudik som är om 1-2 helger! :) Förre året var ju Viggo mini då vi gick där...

Vilka stora fossingar han har Anton! Men Viggos fötter har börjat växa lite mer nu, mätta dom på en skoaffär och han hade 19, men man ska ju ha skor som är 1-2 strl större, så han har väl 20-21 på skor nu :)

Gott det lät med tacos! Hoppas allt är bra med er, nu ska jag dricka mitt kaffe :) KRAM

http://mammatillviggo.bloggplatsen.se

Joanna Löfdahl

30 augusti 2010 10:50

Ja, det är massa mys med marknad :) Speciellt då man inte är på marknad allt för ofta. Nora är himla fint. Men det var väldigt väldigt mycket folk här, man kunde knappt komma fram ^^ Men mysigt var det.

Ja, lilleman har stora fossingar. Vi har dock inte mätt hans fötter, men skorna han har i storlek 23 får han inte på sig längre ^^ Men dom i storlek 24 passar jättebra. På vinterskorna blir det att köpa storlek 25 så man får plats med tjocksockar och sånt :)

Hoppas allt är bra med er! Kram från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards