Alla inlägg under december 2010

Av Joanna Löfdahl - 10 december 2010 08:03

God morgon bloggen. Ni ska vet att det känns ovant att sitta uppe och blogga vid den här tiden. Idag klev jag och lilleman upp en stund efter kl 7, det hör inte till vanligheterna längre. Så det kändes jätteunderligt att kliva upp och det var fortfarande jättemörkt ute. Men det var mysigt på något vis. Vaknade av att Anton hade vaknat och han kom och tröck sin blöta blöja mot mig. Tyyypiskt att dom alltid ska läcka på nätterna :/ Spelar ingen roll hur vi gör, dom läcker alltid. Så vi skyndade oss upp för att byta blöjan, och göra välling.


Vi har bara suttit och myst i soffan. Anton har antagit projekt fylla vardagsrummet med leksaker ;) Och nu kollar han på Musses klubbhus och så springer han och sliter "duken" av bordet. Han vet att han inte får det, men han ska såklart testa sin käre mors humör. Så jag tänker inte bry mig så hårt, så ledsnar han snart.


Idag har vi lite körigt på schemat. Lilleman ska på dagis kl 10. Kl 10 ska vi även vara på en lägenhetsvisning. Och kl 11 ska vi på en lägenhetsvisning till. Och sedan kl 12 går min buss bort till kursen. Men sen kan man ta det lugnt på eftermiddagen. Hela eftermiddagen kommer nog gå åt till att bara gå och invänta att min mamma ska komma hit! Det ska bli så roligt!! :D Anton ser fram emot att mormor ska komma också!


Nu funderar jag på om jag ska ta och göra lite kaffe och sedan väcka den stora älsklingen. Han märkte inte ens att vi klev upp, så jag tror han behövde sova lite längre än mig och Anton. Men tänkte vara snäll att göra kaffe innan jag väcker honom, åh vilken snäll sambo jag är ;)

Av Joanna Löfdahl - 7 december 2010 16:10

  

Mammas lillbuse igårkväll. Han hade inga planer alls på att somna.

Av Joanna Löfdahl - 7 december 2010 12:04

God dag allesammans! Natten var inte alls bra känner jag. Vi har sovit alldeles för lite alla tre. Anton har mest varit vaken känns det som, han vaknade och var jättearg, och sen skulle han ligga och dricka vatten och prata och sjunga istället för att sova. Ja visst, det är jättesött när han ligger och sjunger, men inte kl 3 på natten! Idag har jag lite ont i huvudet pga för lite sömn. Och mitt humör är inte att leka med. Och inte blir det bättre av att Anton är både småsjuk och gnällig OCH trotsig samtidigt. Känner hur de gråa håran ökar fort! ;)


Har fått dammsugat och golven torkade idag. Känns jättebra! För det var verkligen inga mysiga golv innan. Men nu är dom rena och fina och det luktar gott :) Dock var det en liten pärs att få golven torkade. Då lilleman gärna ville först doppa händerna.. och jag sa nej. Då skulle han lukta istället.. och då sa jag åt honom att skurhingen var ajabaja.. då skulle han doppa magen istället!! Håhåjaja, vad får dom små allt ifrån? ^^


Resten av dagen vet jag inte vad vi ska hitta på. Göra lunch till grabbarna och sen får vi väl se. Skulle vilja hitta på något, men känns som det är bäst med en innedag. Men vi får se. dagen är ju inte slut än.

Av Joanna Löfdahl - 6 december 2010 22:25

God kväll! Har inte bloggat så mycket på sistone. Har inte haft tid och lust. Det har varit så himla mycket annat. Och idag har vi haft en gnällig son här hemma. Eller iaf så gott som hela eftermiddagen. Stackarn har ont i munnen. Försökt se om han har blåsor eller så, men det är svårt att se. Fortsätter det imorgon eller om han har feber imorgon så tänker jag ringa vårdcentralen.


Idag har vi mest varit hemma. Jag har bakat bröd till grabbarna, och jag och Anton har plockat ihop alla leksaker, hade tänkt hinna dammsugat idag också, men får ta det imorgon. För vi hade ett litet ärende på stan, och när vi kom hem var klockan för mycket för att dra igång med dammsugning.


Idag är det en vecka kvar till op. Och ja, jag ÄR nervös som bara den! Shiiit, det är snart MIN tur! Jag som har väntat så länge, och nu är jag snart framme. Det känns så himla overkligt. Längtar tills det är över.


Något jag också längtar till, är tills mamma kommer hit! Saknar min lilla mamma ju!

Av Joanna Löfdahl - 4 december 2010 11:18

Satte mig ner här en stund. Innan dess fixade jag lite i köket, det är ta mig tusan ett evighetsgöra! Det tar aldrig slut, och det ser lika stökigt ut igen efter bara en liten stund. Men jag får väl försöka tänka hur det skulle se ut OM jag inte var och grejade och plockade i köket hela tiden ^^ Det är ju en liten tröst iaf.


Sitter och väntar på att dom ska leverera beställningen från handla24. Dom skulle komma någon gång mellan kl 10-12, så ja, dom borde väl vara här när som helst nu. Har gjort lite plats i skåpen nu medans jag väntat, kastat bort sådant som var gammal osv. Så nu finns det mer plats för nya grejer i skåpena. Skulle behöva ta och städa ur kylen också. Får se om jag passar på att göra det medans lilleman sover en stund. För annars ska ju han vara och pilla i allt. Han får gärna hjälpa till med andra grejer, men inte städa kylskåpet ^^


Anton fick precis febernedsättande, denna gången ipren. Och hans kommentar när han hade tagit det "Meeea mecidin!". Haha, lillesöt! Det är aldrig problem med att ta medicin här för honom, han burkar säga "gott, meea!". Till och med om penicillin! :O


Nu ska jag mysa i soffan lite med min älskade son. Förhoppningsvis somnar han en stund då, för han är jättetrött.

Av Joanna Löfdahl - 4 december 2010 07:57

Godmorgon! Här sitter jag och känner mig faktiskt en smula trött ;) Somnade sent. För igår satt vi och la in en beställtning på handla24! Och vi var ju tvugna att bli klar med den innan kl 24 för att få leverenas idag. Så vi satt uppe och gjorde den. Sen efter det skyndade vi oss att lägga osss. Larmet på telefonen var inställt på kl 2, för då skulle Anton ha febernedsättande. Jag hade svårt att somna, var nog lite föör trött. Anton vaknade tio i två, och bad om att få lite vatten, så självklart fick han det, och så passade jag på att ge honom ipren när han ändå var vaken. Sen kröp han upp till mig i sängen och somnade om fort. DÅ däckade jag typ på en gång. Sen ringde klockan efter jag bara hade hunnit stänga ögonen, kändes det som ;) Då var det dags igen för febernedsättande, kl 6. Sen sov vi ett tag till, men sen runt kl 7 ville Anton upp och äta välling! Jippi! Han åt all välling jag hade gjort i ordning! :)


Antar att det kommer bli en lite trött dag idag med. Men det gör ingenting. Man får ha trötta dagar ibland. Ska väl försöka tvätta någon maskin idag, alla nedkräkta kläder jag skulle tvättat igår, men det fanns inte riktigt tid. För Anton ville sitta nära mig hela dagen, förstår jag också då han hade varit med om mycket!! Så vi tog en mysdag igår och struntade i alla måsten. Men idag ska jag försöka ta tag i lite här hemma, om bara tröttheten ger med sig lite snart. Kanske efter en kopp kaffe :)


Får se vad denna dagen har att erbjuda.

Av Joanna Löfdahl - 3 december 2010 17:18

Känns på ett vis skrämmande att "blotta" sig såhär. Men jag bjuder på dessa bilder ändå.


  

I början på flytperioden.

 

  

Denna bilden är tagen idag.

Av Joanna Löfdahl - 3 december 2010 17:06

Tänkte bara kolla om någon är intresserad av att se två bilder från min viktminskning so far? Har tagit lite nya bilder idag, och satt och kollade på bilder jag tog från i början av flytperioden. Och jag tycker mig se lite skillnad iaf. Har ingen vidare lust att lägga upp bilderna på facebook, iaf inte ännu på ett tag, så jag tänkte kolla intresset här i bloggen.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards