Alla inlägg den 24 december 2010

Av Joanna Löfdahl - 24 december 2010 18:52

God jul!

 

Nu är vi hemma igen. Vi åkte ifrån Stockholm på förmiddagen idag. Och var väl hemma runt kl 13 någon gång. Såå himla skönt att vara hemma igen. Vi skulle egentligen ha åkt till Lindesberg idag och firat julen där med Patriks föräldrar och syskon. Men jag vaknade i morse med en temp på 39,6. Och Anton är också fortfarande febrig. Så det blev att vi bara åkte hem istället. Och det var nog klokt. Har verkligen inte kännt mig pigg dag.


Anton har knappt ätit idag heller. Han åt knappt någon frukost och så har jag frågat honom flera gånger idag om han vill ha något att äta, men nej han har vägrat. Men nu på kvällen åt han två julvört med baconost på och han såg så lycklig ut. Känns skönt att han åt något innan han somnade iaf.


Vi har haft en lugn dag här hemma sen vi kom hem. Anton har fått öppna julklappar och så. Han har varit stormförtjust över alla klapparna :) Men han har varit himla trött och gnällig. Han somnade tidigt ikväll. Hoppas han sover resten av natten nu. Och vi ska väl passa på att lägga oss i tid med, hoppas jag. Behöver verkligen sova mycket nu. Dom senaste dagarna har jag sovit på dagen också, idag sov jag i bilen på väg hem. Är så himla trött och slut på. Undrar om det är något influensaliknande jag åkt på.


Vi skulle ju åkt tåg hem i onsdags. Men onsdagen spenderades på södersjukhuset med Anton. Vaknade tidigt på onsdagmorgon av att Anton krampade. När han slutat krampa tog vi temp på honom och den visade 40,5! Alvedon omedelbums, och sen märkte vi att han var fortfarande stel som en pinne. Så fram med stesoliden och så gav vi honom den. Men han fortsatte vara stel. Då ringde jag sjukvårdsrådgivningen, och dom skickade en ambulans på en gång. Sen fick jag skäll av 112, för att jag inte ringde dit på en gång! Väl på barnakuten så visade det sig att Anton hade dubbelsidig öroninflammation, och det var troligtvis det som orsakade krampen. Sen fick vi vara där nästan över hela dagen på observation för att se så han inte fick fler kramper. Otäckt var det, som alltid. Vi skulle få en remiss till öron, näsa och hals i Örebro också, för att göra utredning om Antons många öroninflammationer. Känns bra! Så kanske vi får slippa detta elände..

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards