Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Den trötta dagen.

Av Joanna Löfdahl - 25 augusti 2011 15:17

Idag var då dagen för halvårskontroll efter min GBP-operation. Och jag fick helt klart godkänt! Dom såg så glada och positiva ut och det var inte problem alls. Allting pekar neråt nerå neråt, haha vilket är bra i detta fallet ;)

Påpekade det om att min husläkare och andra tyckt att jag gått ner liite för fort. Så tog upp det så hade dom också chans att tycka till om den saken. Men sköterskan sa att så länge man mår bra ( vilket hon verkligen tyckte att jag verkade göra ) så gick viktminskningen varken för fort eller för sakta. Kändes bra att höra :) Så HAH, på de som sagt att jag gått ner för fort. Det är tydligen i alldeles lagom takt för mig. Nåväl, mitt huvud håller väl inte med. Den tror jag fortfarande att jag är flodhästen Nr.1 Men huvudet hinner nog i kapp tids nog.


När vi skulle hem så hoppade vi av vid Ica Maxi. Hade några nödvändigheter vi var tvugna att köpa hem. Så vi gick in där en snabbis, handlade det vi skulle ha och sedan började vi knata hemåt. Och det var världens äckligaste och klistrigaste väder ute. Alldeles kvavt och äckligt. Men vi tog oss hem.


Väl hemma åt vi lunch. Tack och lov så var den klar, bara att värma! Perfekt. Vi värmde mat, åt och sedan gick vi och la oss och vila alla tre. Skulle ju bara få Anton att somna, och så tänkte jag väl sträcka ut mig en liten stund på sängen, och sen gå och göra kaffe. Detta var väl vid halv ett. Vaknade strax innan kl 15 av att telefonen ringer. Hoppsan Kerstin vad vi sov länge. Men skönt var det. Behövde nog verkligen få sova den där stunden. Kroppen sjunger lovsånger till mig just nu och tackar mig för sovstunden. Tja, det var väl bra att man kunde göra något bra ;) Men då har man kanske chans att bli pigg från förkylningen fortare också.


Nu sitter vi och myser i soffan. Anton tittar på Timmy Lamm, jag dricker kaffe. Anton har fått mellanmål. Hans nya besatthet är smörgås med KAVIAR på. Han bara älskar det, och verkar aldrig ledsna.


Ska se om jag kan orka mig på att göra lite nytta. Man blir så trött av det här oändligt tråkiga vädret. Grått och trisst. Men ska nog vika lite tvätt, och dra dammsugaren ett varv. Ska försöka orka det iaf.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards