Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Joanna Löfdahl - 22 augusti 2011 12:34

Då var det ny vecka igen. Men denna vecka börjar inte med jobb som det var tänkt, för helgen blev ju inte alls som vi kanske hade trott. Vi hade nog hoppats på en myshelg hemma hela lilla familjen. Men den helgen som har varit har varit allt annat än mysig. Det har varit sjukor och annat jobbigt. Behöver inte gå in så detaljerat på det här i bloggen. De som behöver veta allt om det som hänt vet om det. Har varit uppen och ärlig mot dom på jobbet, och de har full förståelse. Underbarare människor får man leta länge efter. Dom är varma, goa och förstående. Och det är guld värt!


Anton är feberfri, men inte pigg nog för att gå på dagis. Ser gärna att han är hemma ett par dagar extra så han får pigga på sig. Så han inte blir sjuk på en gång igen. För nu kan vi väl ändå få vara friska ett tag? Jag hoppas så innerligt, såå innerligt att allt kan få lugna ner sig en smula, och jag lever på hoppet. Jag ger INTE upp. Jag kämpar för livet, för familjen, för vår framtid tillsammans. Vi har så mycket som är värt att kämpa för, än om det känns tungt ibland. We can do it! Heja oss, heja mig. Ja, man är ju tvungen att peppa sig själv lite ibland.


För övrigt så regnar det ute idag. Och jag är grymt sugen på en liten promenad i regnet lite senare, får man? Bara en liten promenad, plaska i en vattenpöl eller två, låtsas att man är 5 år igen, bara för en liten stund. Låte bekymmren skölja av en med regnet. Plaska runt lite och låta allt bara vara, andas ut. Det tror jag att vi ska göra. Bara klä oss varmt. Men först lunch, som blir lite senare idag. 

Av Joanna Löfdahl - 22 augusti 2011 12:15

Idag har jag shoppat lite! Jag har längte känt mig i behov av skor, och idag var dagen då jag köpte mig nya skor. Och dom är himelskt sköna, och kostade inte mycket alls. Hoppas det är bra kvallité och håller länge, det vore ett stort plus. Det är promenadskor, stod det iaf. Så nu vill jag ut och gå gå gå för att testa dom!


Här är bild på dom. Är verkligen nöjd med dom. Återkommer mer hur dom är att vara ute och promenera i senare. Har bara provat dom inne än så länge. Men tror dom kommer bli bra. Dom sitter jättebra på fötterna. Och så tyckte jag att dom var snygga också! Helt klart ett plus. Innan hade jag vita skor, och det måste jag erkänna inte är så himla rock, för då syns all smuts på en gång, inte så roligt.


Köpte mig även ett par stövletter stod det att det hette. Gummistlövlar iaf som är väldigt låga. Stövlar har jag velat ha väldigt länge, så att man kan vara ute med lilleman även blöta dagar utan att känna att man vill gå in på en gång eftersom man blir så blöt om fötterna. Så nu ska vi ut och plaska jag och lilleman!


 Här är bild på stövlarna. Även dom satt bra på fötterna och var sköna att gå i. Så känner mig helt klart nöjd!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards