Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Joanna Löfdahl - 24 augusti 2011 15:35

Börjar bli ordentligt sugen på att byta blogg. Himla dumt bara att man inte är så bra på det där med bloggdesign. Skulle så gärna vilja ha en fin blogg. Denna känns så himla tråkigt och väldigt opersonlig. Får väl drömma vidare. För som det är just nu har jag inte speciellt mycket tid över till att sitta och pilla med bloggdesign. Men som sagt, drömma får man iaf.


Är himla trött idag. Ögonen vill knappt hålla sig uppe. Sitter och pimplar kaffe i hopp om att man ska piggna till lite. Men effekten kommer väl säkert inte förrän till kvällen när man  f å r  sova, och då kan man inte somna alls istället. Vi får väl se. Men skulle verkligen inte ha något emot att få knoppa en timme eller två. Men det är ju inte många timmar kvar till kväll nu. Sova sova sova.


Är helt genomförkyld. Huvudet känns tungt, näsan rinner och är tätt på samma gång, jag nyser och det killas något fruktansvärt i näsan, svider till i näsan också. Halsen känns lömsk, ont stundvis, och hosta som river som rakblad i halsen. Roligt nästan jämt. Anton är hostig och snorig än han med. Så vi försöker bli friska.


Kunde dock inte låta bli att städa idag. Inte för att det var speciellt skitigt, för det var det inte. Hade bara lust att städa, hålla undan lite. Började med att städa/ordna upp i städskåpet. Där inne var det verkligen kaos. Det rasade gerjer över en när man öppnade. Men nu är den helt klart godkänd! Och sen gick jag lös med dammtorkningshinken och trasan. Fanns en del damm att bli av med. Till sist blev det dammsugning och golvtorkning. Torkningen blev då lilleman sov förmiddag. Lugnast så :) Jo, har satt upp några tavlor också. Vill ha många fler tavlor, ser ju som trevligare ut då. Så mer tavlor ska jag på jakt efter, när jag orkar.


Snart är det dags att börja tänka på middag också. Undrar just vad vi ska äta till middag idag. Har väl ingen vidare fantasi. Men något med köttfärs tror jag det blir, för det har vi i frysen. Snart dags att åka och handla ser det ut som.. Inte så mycket kött kvar i varken kyl eller frys.


Ikväll ska jag ta badrummet en omgång, när Anton har somnat. Och när det är klart så är allt klart. Badrummet är det sista jag har kvar nu. Skönt. Och när jag är klar med badrummet ska jag ta mig en hyfsat lång och välförtjänt dusch. Varm ska den vara. Måste lixx duscha, för imorgon ska jag på återbesök efter operationen. 6 månaders kontroll. Ska bli spännande att se vad dom säger!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards