Direktlänk till inlägg 16 april 2011

16 April

Av Joanna Löfdahl - 16 april 2011 15:45

Just nu sitter vi ute i solen och gottar oss. Har en kopp kaffe med mig. Anton leker och krattar och roar sig rätt mycket själv, härligt! Då får man några minuter för sig själv, att andas lite på. Bara sitta och fundera på allt och inget.


Tog även med mig ett glas vatten ut, välbehövligt känner jag. Då huvudvärken börjar komma krypandes. Jagkom på nu att jag glömt ta min medicin idag också, både medicinen och vitaminerna. Så får väl gå in och ta dom sen.


Åh nu längtar jag ännu mer efter sommaren. Kunna sitta ute och blogga! Kanske sitta här ute på baksidan och äta frukost och bara ha det gott! Ser verkligen fram emot det. Skulle såklart vilja fixa fint med blommor och sånt också, skulle vara så fint. Men just nu har jag inte råd att lägga massa pengar på blommor. Vi har fullt upp med att försöka få det att gå runt just nu.


Grymt härligt ute just nu iaf. Varmt och skönt i solen. Och så kommer det svalkande vindar. Härligt värre!


Tog tag i bullbaket idag, äntligen! Så nu finns här massor med bullar, ifall någon vill komma och fika ;) Anton tyckte att mammas bullar smakar gott. Han log stort och sa "Mamma vilken kille som bakat bullar!". Haha, och ja, jag tog det ändå som en komplimang! För vi säger åt honom "Vilken kille!" när han gör något duktigt/bra. Så idag tyckte han minsann att mamma var "vilken kille" :)

Berättade för honom att när mamma gör något bra säger man istället "Vilken tjej!". Då funderade han en stund och sa sen,"Vilken tjej mamma är, bakar goda bullar!". Älskade älskade barn! Du får mamma att le!! Vilken fantastisk glädje det är att ha barn. Sån lycka. Det är såklart det inte bara är en dans på rosor. Det finns dagar då man skulle vilja säga upp sig som mamma, bara packa och dra. Okej kanske inte riktigt så drastiskt. Men det finns dagar som är mindre roliga helt enkelt. Men sådana dagar som den här, då man har världens goaste son, det gör allt kämpande värt! Man blir så himla varm i hjärtat.


Och att sen känna att han är MITT barn. Det är en sån mäktig känsla. Anton är absolut det bästa jag gjort. Min ögonste, mitt allt! Jag är så lyckligt lottad som får vara mamma till den fantastiska lilla människan. Han är verkligen fantastisk. Trotsen är inte fullt lika fantastisk ;) Men det är så roligt att se honom utvecklas, att se hur fort han lär sig nya saker.


Nej, nu ska jag glassa vidare i solen. Ska sitta här och gotta mig så länge jag kan! Bara suga åt mig av solens värmande strålar. Sitta här och lyssna på fågelkvittret. Fantastiskt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards