Alla inlägg under oktober 2010

Av Joanna Löfdahl - 8 oktober 2010 13:15

Känner mig lite dämpad idag. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det beror på. Det är bara en känsla. Orkar inte sitta och fundera över vad. Det tar bara massa energi, energi jag inte har att spilla på sådant. Min energi behövs till viktigare saker just nu. Som att hålla ihop tex.


Jag längtar efter en spahelg. Önskar den kunde komma någon gång snart. Drömma kan man ju alltid.

Av Joanna Löfdahl - 7 oktober 2010 21:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Joanna Löfdahl - 7 oktober 2010 16:02

Idag blir det inte så mycket bloggning. Känner att jag inte har någon inspiration, ingen ork och ingen lust. Det kanske kommer tillbaka en annan dag. Har alldeles för mycket i skallen just nu.


Och nu är det för den delen dags att börja laga mat, lika bra att sätta fart. Så inte middagen blir sådär tokigt sen.

Av Joanna Löfdahl - 6 oktober 2010 23:34

Det blev sent ikväll, men det gör ingenting. Det får lov att bli så ibland. Ikväll var en sådan kväll. Och ingen tvättning blev det, då jag behödes på annat håll. Men jag finns där för dem jag älskar, jag bara är sån.


Det är en jobbig tid nu bara. Och det får lov att vara så. Livet är inte alltid en dans på rosor. Men jag kan ändå inte låta bli att ibland känna att det mesta just nu är förbannats orättvist. Mest känner jag mig maktlös. Vill kunna göra mer än vad jag kan. Just nu kan jag bara finnas till, och det tänker jag göra, vad som än händer.


Jag älskar min lilla familj över allt annat på denna jord. Och jag gör vad som helst, precis vad som helst för min familj. Det finns inga gränser för den kärlek jag känner. Kärleken är oändlig. När hoppet och tron tryter, så tror och hoppas jag så det räcker för oss alla. Jag tänker se till att vi tar oss helskinnade igenom. Jag tänker göra allt som står i min makt. Och ingenting kan stoppa mig.


Jag avrundar kvällen med dem orden. För nu är det dags att gå och sova. Har en del att stå i imorgon. Godnatt mina bloggläsare, sov gott!

Av Joanna Löfdahl - 6 oktober 2010 19:05

Haft en supermysig eftermiddag. En kompis och hennes son har varit här hos oss och hälsat på. Vi har busat, lekt, ätit glass, bakat chokladbollar, ätit skräpmat och bara myst. Grabbarna har haft rolgit som bara den. Anton verkligen avgudar Kim :) Fler sådana här eftermiddagar tack.


Det enda jobbiga är att Anton inte vill somna nu. Han är väl för uppslept fortfarande :) Han är trött och ligger och tröttpratar just nu. Önskade han kunde somna nu så jag kan springa fram och tillbaka till tvättstugan sedan i lugn och ro. Har tvättstugan mellan kl 21.00-24.00 Jobbigt att ha tvätt tid så sent, men det fanns inget annat, såvida jag inte ville tvätta imorgon bitti mellan kl 6-9 och det känner jag inte alls för.


Imorgon ska Anton på dagis. Och själv kommer jag väl spendera tiden han är där med att städa och greja hemma. Har en del som behöver göras. Speciellt efter bakandet idag ;) Anton förstod inte alls det där med att rulla chokladbollar, han bara åt smeten istället, haha. Men det kommer väl ju mer han får vara med och baka. Roligt var det iaf. Mysigt att sitta och baka allihopa tillsammans.


Nej, nu ska jag försöka få lillherrn att somna.

Av Joanna Löfdahl - 6 oktober 2010 10:26

Idag fick jag ett glädjande besked, och jag är verkligen lättad! Fick ett samtal från sjukhuset idag. De hade fått svar på sonens EEG undersökning. Och allt såg helt normalt ut, så han har ingen epilepsi. Det känns så obeskrivligt bra. Han har bara oturen att ha drappats av vanliga feberkramper. Och dem kommer ju växa bort. Det känns så himla bra att han inte är sjuk. Finns inte ord stora nog. Detta var en nyhet vi verkligen behövde.


Nu har jag en trött son hängandes på amren. Får fortsätta bloggandet senare.

Av Joanna Löfdahl - 5 oktober 2010 21:45

Klockan tickar på. Kvällarna springar ifrån allt för fort. Sitter nu och tittar på Desperate housewives som äntligen börjat igen. Haha, det är en del serier jag fastnat för under tiden jag var mammaledig. Men så kan det ju vara.


Dagen har bara susat förbi. När Anton var på dagis så var jag och sambon och storhandlade. Det behövdes. Och vi fick med oss en hel del hem. Vi ska passa på att handla när Anton är på dagis fler gånger. Gick så himla mycket snabbare att handla då.


Efter vi hämtade Anton så blev det lite utelek, och efter det fikadejt uppe i centrum. Alltid lika trevligt :) Sen hem och lagade mat, Anton var supertrött vid det laget, och han hade säkert kunnat somna där vid kl 17 om han bara hade fått. Mutade honom med dusch så han höll sig vaken lite längre, han verkligen älskar att duscha.


Nu känner jag mig en smula trött faktiskt. Borde väl kanske gå och lägga mig istället för att sitta här och sitta här. Är ju en dag imorgon också. Funderar på om jag ska släpa med mig grabbarna på stan imorgon förmiddag, känns som det vore roligt. Anton har inget dagis imorgon. Utan det blir på "tosdag" ( som Anton säger ) nästa gång.


Rackarns vad mycket Anton börjat prata nu. Det går så himla fort och kommer nya ord varje dag :) Verkar som han snart kommer börja säga flera ord på raken. Det är verkligen på gång nu, munnen går hela tiden på honom. Oftast förstår man ju inte så mycket, men snackar gör han som tusan. Och förstår vi inte vad han säger så är han jätteduktig på att visa vad han menar. Och så har lilleman börjat bli sotis också, om mamma och pappa står och kramas så kommer han och ska kramas med mamma han med ^^ Lillesöt! Han kommer ofta och ger pussar och kramar och sen säger han "Taack!", så sött! Hihi.


Nej, nu får jag ta och stänga ner. Är ruskigt trött faktiskt.


Natti natti.

Av Joanna Löfdahl - 5 oktober 2010 09:32

Här sitter jag och dricker en värmende kopp té. Det är verkligen höst ute nu, och jag bara myser när vi är ute. Det har dock blivit en smula kallt faktiskt, så har tjuvstartat med vinterjackan redan nu faktiskt. En del här är galna, för en del går fortfarande i bara t-shirt! Och det är det faktiskt alldeles för kallt för. När man lämnar Anton på dagis på mornarna så är det ju inte ens 10 grader ute. Burr säger jag bara. Men ack så himla mysigt. Älskar verkligen hösten.


Igår blev det inget bloggande, saknade att blogga. Men tiden fanns som inte riktigt heller. När Anton var på dagis så städade vi, och det tar ju sin lilla tid. Sen när vi hämtade Anton på dagis så mötte vi upp en kompis och hennes son, så ungarna skulle få leka lite. Så vi var ute och lekte i lekparker och mumsade frukt, lekte lite mera. Sedan gick vi på ett fik och fikade kanelbulle, för det var ju kanelbullensdag igår. Så självklart skulle ungarna få lite bulle. För första gången åt Anton bulle! Jag blev faktiskt chockad, för han äter inte sånt i vanliga fall. Han brukar bara dissikera om han får en bulle och sedan kastar han iväg det, han har aldrig ens smakat. Och igår så utbrast han "BULLE!!" och kastade sig över den och ÅT bulle! :O


Vi hade en helmysig dag igår. Vi kom inte hem förrän halv sex tror jag, och då var det bara att skynda sig med maten. Det senaste vi ätit middag på länge. Men Anton hade inget emot det, vi fikade ju som sagt och så, både frukt och att han fick lite bulle. Och Anton var så lycklig över att få leka med en kompis efter dagis.


Idag är Anton på dagis igen, och han gick hela vägen till dagis och sa "Dagis!", och så log han. Det känns så himla bra att han trivs på dagis. Och ungarna där älskar honom. Dom kommer jämt och möter honom vid dörren när vi kommer på mornarna. Extra bra känns det ju att han trivs där eftersom nu nästa vecka börjar jag på det där projektet jag kom med i, och då blir det fler timmar för honom på dagis, framförallt blir det ju dagis varje dag för honom. Det kommer han nog tycka om. Men kommer kännas så konstigt för mig, att inte få vara hemma med honom på dagarna. Samtidigt ska det blir skönt att få vara Joanna lite också. Det är delade känslor.


Nej, nu ska jag fortsätta spela lite spel på facebook, och dricka mitt té. Sen när jag är klar med det ska jag skriva handlingslista och så ska vi cykla och handla. Känns bra att passa på med det medans Anton är på dagis. Så kan man koncentrera sig på handlingen och inte bara på att hålla Anton nöjd inne på affären. Han är inne i en period nu då det inte är såå roligt att åka och handla. Men handla måste man ju.


Vad gör ni idag? Har hösten kommit till er också?

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards