Alla inlägg under oktober 2010

Av Joanna Löfdahl - 23 oktober 2010 21:41

Nu är det än en gång kväll. Jag tycker om kvällarna. Det enda jag inte gillar att dom allt som oftast tar slut alldeles för fort. Men det kanske är så det ska vara.


Sitter med en del tankar och funderingar ikväll. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med kursen jag går. Och hur mycket jag än tänker på det, så kommer jag inte fram till något. Känner mig så kluven. Hur jag än vrider och vänder på det får jag det inte att gå ihop. När man trodde att allt hade börjat ordna sig, så ramlar allt bara omkull igen.


Jag ger inte upp hoppet om att en dag lugnar allt ner sig en smula. Det måste ju göra det någon gång.


 

Ikväll har jag och älsklingen ätit blåbärspaj. Himla gott var det. Men blev mätt på en gång, eftersom jag inte kunnat äta den senaste veckan. Men det jag lyckades trycka ner smakade gudomligt. Det blev mitt sista innan jag börjar på flyt, snart är det måndag! Ska bli spännande att se hur det går. Har hela tiden sagt att min sista måltid innan flyt och op ska vara Tacos. Och jag önskar innerligt att det kunde få bli det, att vi kunde ha taccosmys imorgon. Men nej, den risken tar jag inte. Sist jag åt Tacos så fick jag världens gallstensanfall, och jag är inte så sugen på det också just nu. Har nog jobbigt med halsen.


Det stod i informationen inför flytperioden att gallstensanfall var inte helt ovanligt när man går på flyt. Jag kände bara neeeeeej när jag läste det. Ni får hålla tummar och tår för mig, att jag slipper få några anfall. Det är vidrigt.


Nu ska jag se på Juno. Sen blir det sängen, är faktiskt trött. Borde lägga mig nu egentligen. men känner jag mig själv rätt så blir det inte så ;)

Av Joanna Löfdahl - 23 oktober 2010 13:05

  

Först ut är en bild på mig och sonen. Han ser måttligt road ut av att sitta stilla.

Men ville så gärna ha en bild på honom och mig, då det inte finns särskilt många sådaa. Jag gillar inte att vara med på bild. Men Anton är ju bara liten en gång. Och skulle ångra mig hemskt mycket om det inte fanns några bilder på oss tillsammans.

 

Anton klättrade upp på hästen helt själv! Och började gunga på den. Herrejisses! När blev min lilla lilla kille så himla himla stor?! Såklart blev jag jättestolt! :D Men ändå kändes det i magen!! För tiden går så himla snabbt. Han lär sig nya ord för varje dag. Han lär sig nya saker hela tiden. Mammas stora kille! <3


   

Haha, Anton bäddade ner sig själv på soffan, sötnöt!

Men han klev fort ner därifrån då han inte tyckte det var särskilt mysigt att ligga där med solen i ögonen.


Sådär, det får räcka för just nuSka verkligen försöka bli bättre på att lägga ut bilder. Men det har varit svårt tidigare när jag var utan dator. Nu har jag fungerande dator igen och då blir det genast mycket roligare. För ska man ladda över bilderna till datorn så vill man gärna ladda över dom till sin egen dator.  

Av Joanna Löfdahl - 23 oktober 2010 11:15

Halsen gör fortfarande ont. Hade nog trott att halsontet skulle gå över fortare när man fick penicillin. Men jag fick nog vänta lite för länge innan jag fick penicillinet, för det känns som jag har sår i halsen. Har varit med om trevligare saker.


Anton är gnällig och slåss idag. Och när jag talar om för honom att han inte får slåss då ställer han sig och skriker och gråter, härligt med barn ibland!


För övrigt känns det tomt och ensamt just nu. Men det blir bättre snart, eller? Hoppas verkligen det. Det är meningen att vi ska få vara tillsammans, helst alltid.

Av Joanna Löfdahl - 21 oktober 2010 19:50

Här sitter jag och är aplatrött och har superont. Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta faktiskt. Och just i skrivande stund känner jag mig rätt arg på vårdcentralen. Jag BORDE fått komma dit första gången jag ringde, då hade jag sluppit ha såhär ont nu. Nu är det både halsen och örat. Örat gör mer och mer ont för varje minut som går. Och jag är rätt säker på att det blir noll sömn i natt med. Och ja, känner mest för att lägga mig ner och gråta.


Åter till vårdcentralen.. Vivalla måste nog ha världens sämsta vårdcentral. Jag var ju dit i morse, och det var fullproppat med folk.. Så visst jag förstår att dom hade det körigt. Det fanns inte ens tid för mig att få träffa en läkare. Så sköterskan skulle säga till en läkare att skriva ut recept till mig. Det skulle komma någon gång under dagen.. Väntade och väntade, var in och kollade på apotekets hemsida, loggade in med min eleitimation. Och där fanns aldrig något recept. Vi knatade upp till vårdcentralen en liten stund innan dom stängde. Jag tänkte att jag måste ju fråga dom om mitt recept gått iväg eller inte. Och mina misstankar stämde. Det hade inte gått iväg något recpet till mig. Och det fanns inga planer på det heller. Så hade jag inte gått dit och sagt till, så hade jag aldrig fått min antibiotika!


Har inget vidare förtroende för den vårdcentralen längre. Först gör dom bedömningar över telefonen, och HÖR om det är virus eller inte.. Och sen när man väl får komma, och det visar sig att man behöver antibiotika, då glömmer dom bort att skricka receptet. Jag känner mig inget vidare glad just nu. Har så ont så jag vill lägga mig ner och bara försvinna en stund. Men det spelar ju inte dom någon roll. Och dit ska man betala för att få gå?! Ja jag säger då det.

Av Joanna Löfdahl - 21 oktober 2010 10:11

Natten var HEMSK, fy farao säger jag bara. Först kom vi i säng alldeles på tok för sent. Sen kunde jag inte somna för det gjorde så himla ont i halsen. Varje gång jag var på väg att somna så vaknade jag till av att jag svalde, och till slut, närmare bestämt runt halv två gav jag upp att ligga och försöka sova. Tog en lång varm dusch, det var riktigt härligt. Och sedan gick jag och satte mig vid datorn en stund. Drack en kopp té för att lindra halsontet lite. Sen kände jag att NU kan jag somna så gick och la mig igen. Låg och vände och vred. Och lagomt tills jag var på väg att somna började halsen göra ont igen. Men lyckades kanske slumra till en timme. Klockan var väl runt halv fyra när jag gick och la mig igen.. somnade kanske runt halv fem fem någon gång. Sen strax innan kl 6 vaknade sonen.. Då var det godmorgon och bara till att kliva upp.

Gissa om jag känner mig en smula trött idag?


När vi vaknade var jag ärligt talat helt gråtfärdig, fällde nog faktiskt en tår eller två. Var så himla aptrött och hade så jäkla ont så jag visste inte vart jag skulle göra av mig själv. Satt och räknade ner minuterna tills klockan blev 7 så jag kunde ringa vårdcentralen. Fick en telefontid kl 08.10 Kändes som en evighet tills dom ringde. Låg och vilade på soffan helt orkeslös. När dom ringde förklarade jag läget, att jag kände mig faktiskt en smula döende! Och jag fick komma dit med detsamma och sitta och vänta så skulle en sköterska kolla på min hals när hon hade tid.. Och väl där fick jag vänta typ en timme innan jag fick komma in. Höll seriöst på att somna i väntrummet, såg folk satt och fnissade åt mig. Men dom kan gärna få gå i mina skor idag om dom vill.


När det äntligen var min tur så fick jag världens otrevligaste sjuksköterska! Hon fick mig nästan att be om ursäkt på en gång att jag kommit dit över huvud taget. För det skulle jag veta, att det mest troligt bara var virus och det går inte att behandlas, och hör sen! Jag bara jaha, men hallå jag föder hellre barn än att ha SÅHÄR ont i halsen!! Och då blev jag såklart dumförklarad, för halsont går ju över, och det är mycket värre att föda barn. Skitsnack!! För mig tog det iaf 12 timmar att föda barn... Och jag har haft ONT i halsen i snart 2 veckor, vilket skulle ni föredra?


Hon petade mig i halsen med en såndär "underbar" pinne. Och ärligt talat kändes det ingenting för jag är så svullen i halsen så jag kan varken äta eller dricka. Och sen geggade hon ihop allt som hon skulle, sen var det bra att vänta, det skulle ta ett bra tag sa hon. Men vips, inom ens halva tidan hade gått, så var testet POSITIVT! Så ja, jag HAR streptokocker! Era nötter!! Kunde jag inte fått komma redan i tisdags såhade mitt halsonda kanske så gott som varit över nu, eller åtminstone varit himla mycket bättre.


Vården i sverige borde skämmas!

Av Joanna Löfdahl - 20 oktober 2010 07:56

Godmorgon bloggen! Nätterna är så jobbiga när man har ont i halsen. Vaknar varje gång jag sväljer, pga att halsen vill ramla av och självdö pga smärta. Det är helt vidrigt vad ont det gör. Föder fan hellre barn än att ha detta halsont, jag skojar inte!


Jag och Anton har lite mysmorgon och tar det bara lugnt. Sitter och kollar på barnprogram och bara myser. Pappan i huset var lite tröttare nu på morgonen så han sover fortfarande. Så fort han vaknat tänker jag kliva in i duschen och där tänker jag stå i värmen läääänge, min kropp skriker efter en vaaarm dusch!


Sen måste jag försöka ta mig iväg till apoteket idag. För att köpa något till min hals. Jag får rådfråga dom på apoteket vad som lindrar bäst. För jag orkar inte med min hals längre om den ska kännas såhär. Kan ju varken äta eller dricka. Men det känns inte vidare lockande att sätta sig på cykeln för att cykla och köpa det. Känns inte som halsen skulle uppskatta det. Men vi får se. Måste ha något för halsen, annars kommer den ramla av och självdö.


Ska även försöka tvätta ett par maskiner tvätt idag, det behövs verkligen. Ska även ut till tvättstugan och boka en tvätt tid. Så vi får tvätta lite där ute också. Så vi får bort allt tvätt någon gång. Den tar liksom upp hela badrummet. Avskyr vårt lilla badrum, vill ha ett stoort badrum där man får plats att stå iaf två stycken på en och samma gång. Ett badrum där man inte behöver gå in och sedan backa ut, typ.


Nej, nu ska jag sluta svamla. Nu ska vi fixa lite frukost till lilleman, själv skippar jag frukosten idag med.

Av Joanna Löfdahl - 19 oktober 2010 22:01

Hade tänkt skriva ett litet kvällsinlägg. Men istället tar jag min onda hals och går och lägger mig. Min hals gör verkligen plågsamt ont, det tar på krafterna vill jag lova. Hoppas den känns bättre imorgon, annars vet jag inte vad jag gör faktiskt.


Godnatt!

Av Joanna Löfdahl - 19 oktober 2010 16:03

Nu ska vi se om vi inte kan få någon ordning på bloggandet igen. Har ju faktiskt saknat att blogga. Jag tycker ju om att blogga, och framförallt behöver jag blogga.


Idag fick jag mig en ordentlig överraskning med posten! Höll på att trilla ur soffan, så paff blev jag. Där sitter jag febrig och nyvaken. Sambon sträcker över ett par kuvert till mig, ett från USÖ, jag tänkte bara jaha, vad är detta nu då?! Och jo det kan jag tala om för er, att på måndag börjar jag min resa! Då börjar den på riktigt. Då börjar jag att gå på flyt, vilket jag ska göra i 4 veckor. Och sedan är det dags för operation! Gissa om jag är nervös! Jag har kollat både en och två gånger så jag inte såg i syne. Men nej, det står där, klart och tydligt att den 25/10 ska jag börja flyta inför operationen! Det känns så himla overkligt. Här har jag gått och väntat och längtat  och väntat ännu mera. Och NU är det snart dags liksom. Det känns minst sagt overkligt. Jag hade väl hoppats på att få reda på det lite längre i förväg. Så man hunnit förbereda sig lite mer. Men nu är det så här det blir. Och det kommer bli så bra i slutändan! Men jag är så himla nervös! Så nu skall Modifast inhandlas! Hoppas jag klarar av flytperioden bra! Håll tummarna för mig nu! I sure need it!


Nu ska jag visa sonen lite Timmy Lamm på datorn. Han verkligen älskar det :)

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards