Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Joanna Löfdahl - 28 oktober 2010 13:22

Sitter här med min lunchdrink - Choklad blev det. Måste säga att det är den jag tycker bäst om. Valde vanilj i morse så jag skulle slippa gå och gruva mig hela dagen.. Och det gick inget vidare, kunde faktiskt inte dricka upp allt, det gick bara inte. Så det sista hälldes rakt ner i slasken. På morgonen är det ingen hitt att ta vanilj iaf, mådde illa redan när jag vaknade, och så få ner den sen, nej det gick verkligen inte. Får se hur jag ska lösa det. Snart dags att beställa hem mer också, till veckan måste jag göra det, för det tar ju några dagar innan det kommer hem också. Och då tänker jag minsann inte beställa en enda vanilj!


Kanske ska berätta lite om gårdagen och kursen? Igår redan på bussen stötte jag på en kurskamrat som hälsade och frågade hur jag hade haft det. Redan då kände jag att det här skulle bli en bra dag :) Och jag kände mig precis lika välkommen i gruppen som på första dagen, fastän jag hade varit borta i 2 veckor. Det är så det ska kännas! Blev glad. Kom lite tidigt till kursen, men blir så då inte bussarna passar in bättre, satt  och småpratade med de andra i gruppen, det hade kommit två nya som jag inte hade träffat innan. Igår åkte vi till en folkhögskola i Fellingsbro på studiebesök. Och det var med blandade känslor man satte fötterna på skolan. Man har ju så mycket olustkänslor med sig sedan tidigare skolgångar. Men folkhögskolor gillar jag verkligen. Kände sådant enormt sug efter att börja plugga. Jag ville ju plugga den här hösten, men jag kom ju inte in på skolan. Skolan vi var och besökte var verkligen helmysig, kände att DÄR skulle jag kunna gå! Jag vill plugga, vill läsa upp mina betyg, vill bli något. Ja, såklart jag är ju MAMMA! Och det är det bästa någonsin! Det är helt fantastiskt att vara mamma. Det ger så mycket glädje! Många gånger tror man att hjärtat ska banka sig ur kroppen av kärlek för sitt barn. Den kärleken är starkare än allt annat. Men jag vill bli något, få ett bra jobb, kunna försörja min älskade unge. Jag vill jag vill jag vill. Jag tror jag är redo nu. Världen här kommer jag och jag vill fram!!

 

Idag har vi städat och fixat lite här hemma. Och nu luktar det gott här, och golven är rena och fina :D Och så har jag dammat lite, slarvdammtorkat, ska göra det nogrannare senare. Men tiden bara sprang iväg nu, snart är det dags att hämta Anton. Men ville hinna dricka min lucnh först. Viktigt att försöka hålla tiderna något så när iaf :)


Har märkt att om jag ställer mig fort så bara snurrar det i huvudet och jag ser stjärnor. Försöker tänka på det när jag stället mig upp, men ibland glömmer jag bort. Och det är läskigt när det känns som man ska falla ihop. Det var inte helt lätt att dammsuga och torka golven. Fick stå stilla några gånger och "återhämta" mig från snurrandet. Men golven blev klara till sist. Nu funderar jag på om jag ska orka gå och slänga i en maskin tvätt eller så. Känns inte som jag orkar. Kan lika gärna göra det senare.


Nu ska jag slappa lite innan det är dags att hämta hem sonen. Så tomt hemma utan honom!! Ska bli spännande att höra hur det gick på fotograferingen också :)

Av Joanna Löfdahl - 28 oktober 2010 09:39

Sitter här med en kopp kaffe, när den är slut ska jag ta tag i hemmet och göra lite fint. Ska försöka hinna med så mycket som möjligt innan det är dags att hämta Anton. Ingen rast ingen ro :D


Idag är det fotografering för Anton på dagis. Ska bli himla spännande att få se resultatet sen :D Undrar hur länge man får vänta?!


 Nej nu blir det till att stänga av datorn. För nu börjar kaffet ta slut :P
Annars fastnar jag ju här hela dagen.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards