Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Joanna Löfdahl - 2 oktober 2010 21:12

God kväll bloggen! Är trött ikväll, blir så då man är uppe före tuppen. Så sängen väntar alldeles strax. Ska bli skönt att lägga sig. Alla måsten får faktiskt vänta tills imorgon. Kan vara klokt att lägga sig i tid någon kväll också, känns det som.


Ikväll har vi haft besök, var supertrevligt! Var länge sedan sist, lite tråkigt men det blir så ibland. Anton tyckte det var roligt med en lekkompis, men först var han jätteblyg, var gulligt att se. Han som aldrig är blyg, lillesöt! Och lilla Nikki är ju snart stora tjejen! Oj vad hon hade växt sedan vi såg henne sist, och nu tog hon sig fram för egen maskin. Jätteroligt att se.


Ställde mig och bakade på eftermiddagen. Så vi hade nå fika att bjuda på. Blåbärsmuffins och kladdkaka kastade jag ihop, och det blev uppskattat, roligt! :)


Nej, nu tar jag nog och avrundar för ikväll. Får blogga mer imorgon. Lika bra att passa på och lägga sig då man ändå lixx är trött.


Natti natti.

Av Joanna Löfdahl - 2 oktober 2010 09:42

Jag sitter i valet och kvalet om jag ska fota lite barnkläder och lägga ut på annons. Ska jag, eller ska jag inte? Har ju en hel del som bara ligger här och tar en massa plats. Mest är det väl gamla overallen och jackor och sådant som tar en väldig massa plats. Overallen är ju i väldigt bra skick, så det känns som den kan säljas. Vet ju inte hur intresset ser ut där ute. Får väl prova och se. Har en del kläder också som jag tänkte sälja, de kläder efter Anton som fortfarande är i bra skick. Men jag har inte så god lust att använda mig av tradera, för dom är dumma i huvudet. Har fortfarande inte fått tillbaka min användare där :( Men kan ju sälja från sambons användare där.

Av Joanna Löfdahl - 2 oktober 2010 07:15

Morrn morrn. Då var vi vakna utan att gråta. Vaknade av en kissblöt säng, en lilleman som låg och skruvade på sig i en blöt pyjamas. Han ville inte riktigt vakna, fastän han var genomblöt. Så jag fick väcka honom och tala om att vi var tvugna att kliva upp och byta kläder och blöja. Varför ska han kissa så himla mycket på natten? Det är ganska ofta som vi vaknar av att det är blött i sängen. Nu var det dock ett tag sedan sist.


Har varit en lite konstig natt, inte alls så mycket sömn som jag hade önskat. Lilleman har inte sovit så  bra heller, han kom över till oss ganska tidigt, och så grät han efter nappen. Som jag först inte kunde hitta, letade med alldeles igengrusade ögon, en fann nappen till sist. Sen hade både jag och Anton svårt att somna om. Sen när han äntligen hade somnat om, trodde jag iaf, så vände jag mig om, får så ont i ryggen annars. Ja, då satte sig Anton upp och grät efter mamma, han satt och klängde och grät ända tills jag vände mig igen och låg mot honom igen, och så har natten sett ut i stort sett. Så min rygg är helt kaos idag. Klarar inte av att ligga en hel natt åt det hållet, men vad gör man inte för dom små? :)


Idag känner jag stort behov av att hitta på något. Men jag vet inte vad. Vill verkligen göra något roligt. Vill inte bara sitta och ha tråkigt. Vi sitter hemma alldeles för mycket. Skulle vilja ha en playdate till Anton, han är så himla rastlös. Han längtar till dagis på måndag. Då ska han äntligen få gå på dagis igen. Märks att han tycker det är tråkigt med att gå hemma med mamma och pappa så länge. Just för stunden har han dock inte såå tråkigt, han river nämligen ut ALLA sina leksaker som jag städade upp och la på rätt plats igår. Han har nu hämtat sin korg med alla pussel i, och nu tänker han sprida ut den i hela vardagsrummet, yaaay lillesöt!


Nu är golven rena och fina, och det mesta är dammtorkat också. Så det gör ingenting om han sprider ut sina grejer nu, bara att plocka ihop dom så är det fint sen igen. Anton har blivit väldigt duktig på att plocka upp efter sig, mammas duktiga kille! Han plockar såklart inte alltid upp efter sig, men ofta. Och många gånger bär han in i sitt rum det han lekt färdigt med, sedan hämtar han ut något annat :)


Vad ska ni hitta på i helgen?

Jag skulle vilja göra något roligt, men vad?

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards