Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Joanna Löfdahl - 24 oktober 2010 21:24

  

Såhär kommer mitt liv att se ut i någon månad eller två framöver. Ska verkligen bli spännande. Håller tummarna för att det ska gå vägen. Jag har ju aldrig gått på någon sådan här diet förut, så jag vet inte alls vad jag har att vänta mig. Men imorgon får jag se. Jag har inte ens provsmakat någon ännu. Vet inte ens vilken jag ska börja med imorgon. Får köra ole dole doff eller något ;)

Av Joanna Löfdahl - 24 oktober 2010 20:57

Hah, jag fick städat till slut! Men det var inte helt lätt. Eller ja, det var faktiskt lättare än vad det brukar vara när Anton är hemma. Oftast passar jag på att städa när han är på dagis. Men där har han inte varit på två veckor nu. Men idag var han jätteduktig på att hjälpa till att plocka ihop alla leksaker :) Mammas duktiga kille! Vi sopade ihop alla leksaker som låg utspridda i hela lägenheten, sopade in allt på hans rum, och sen satt vi där och plockade. Anton fick såklart en egen liten sop så han också fick sopa, och då brukar det gå kalasbra :) Men han var himla otålig när vi skulle plocka ihop alla leksaker, för han vet att efter man plockat ihop då dammsugar man!! Och han ÄLSKAR att hjälpa till att dammsuga. Sen när det kom till golvtorkningen så hann vi bli ovänner både en och två gånger. Men golven blev torkade till sist :)


Sen när städningen var klar gick vi en sväng till affären, och efter det blev det lite utelek en stund. Och jag blir varje gång vi är ute lika förvånad över allt som Anton kan helt själv numera! Det är helt sjukt vad fort det går. Min lilla kille är inte så liten längre! Himlarns fort går det. Vi gick till lekplatsen vid dagis, och Anton sken upp som en sol! Älskade ungen! Han sprang runt bland lekställningarna där och tjoade och skrattade högt. Han saknar verkligen dagis. Till veckan ska han få gå på dagis igen, på onsdag närmare bestämt.


Som "sista middag", innan op(!) så gjorde vi hemmagjord pizza. Det uppskattades av oss alla tre. Anton åt skapligt för en gångs skull! Roligt att han börjat äta igen.


Anton var så himla trött ikväll. Så han somnade utan bråk och kiv :) Sådana kvällar önskar man oftare! Sen när han hade somnat tog jag mig en dusch, och när jag kom ut ur duschen så var klockan inte så mycket! Skönt att få komma ut ur duschen och man inte behöver gå och lägga sig på en gång.


Nu sitter vi och tittar på Beck och dricker té! Sen blir det sängen.

Av Joanna Löfdahl - 24 oktober 2010 09:41

Ny dag, med nya möjligheter. Jag och Anton har nyligen ätit lite frukost. Sambon ville vänta ett tag med sin frukost. Han har ganska nyligen klivit upp. Så han får äta den när han känner för det. Jag har ju smittat honom med halsfluss och världens förkylning.. Känns ju inte så roligt för någon av oss.

Hade iofs varit mysigt med en "sista mysfrukost" innan jag börjar med flyt. Men vi får ta en myskvällsfika istället kanske :)


Anton är på blandat humör idag. Ena stunden är han hur go som helst, kramas och pussas och är allmänt go. För att bara sekunden senare, slåss, skallas och vara allmänt omöjlig. Gaaaah. Skriker och gråter gör han också så fort något inte passar honom in. Det är jobbigt och jag får hela tiden känna mig som världens sämsta mamma. Han tycker bergis att jag är det just i dom stunderna som han inte får som han vill. Men jag kan ju inte låta honom göra farliga saker bara för att han ska vara nöjd. Men han håller inte med mig.


Funderar på om jag ska försöka städa idag. Men sonen tycker inte riktigt det. För han går bara och river ut någon annanstans än där jag håller på. Och plockar jag ihop hans leksaker så häller han bara ut dom. Suck, så känns det flera gånger om dagen vissa dagar ;)


Vad gör ni idag?

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards