Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

18 Oktober

Av Joanna Löfdahl - 18 oktober 2011 18:03

Tänkte blogga lite om min käre son. För det första fyller han snart 3 år! TRE år?!?!?! Hur gick det till? Hur kan tiden virvla fram så himla fort?! Det är helt enkelt sinnessjukt vad fort tiden går. Det känns ju som det var igår vi gick och väntade och längtade efter honom. Det känns som det var igår han föddes. Och om tre månader är han redan tre hela år. Jisses, och själv är man inte en dag äldre än när han föddes ;)


Men nu har han ett flertal "roliga" perioder som han går igenom. Bland annat så är ALLTING äckligt. "Mamma, jag tycker inte om mat, det är äckligt!" "Mamma, barnen på dagis är äckliga" "Nej Mamma, jag kan inte titta på Manny, det är äckligt!" Osv osv. "Mamma, jag ska slå alla barna på dagis!"


Det är jobbigt när han kallar allt och alla för äckliga och äckel. Vet inte riktigt hur man ska tackla det, någon som har några bra tips? Vet att det bara är en fas, som många andra skall gås igenom. Men en del tar ju verkligen illa upp, och jag vet inte alls som sagt hur jag ska tackla det. Förklarar  för honom att man inte får säga så, att folk kan bli ledsna. Men han förstår ju inte riktigt det. Får väl fortsätta mitt tjatande. Tjatmamman Nr.1


Och så har han blivit smått tv-beroende nu efter alla sjukor. Och vad som inte hör till vanligheten är att han sitter still och tittar på barnprogram. Då undrar jag genast om det är något fel på honom, han som aldrig någonsin har kunnat sitta still och titta på något. Men jag får väl bara lov att inse att min lillkille håller på att bli stor, och därmed kan sitta stilla några minuter. Men det är fortfarande väldigt ovant! Jag hinner ibland både springa på toaletten eller göra kaffe eller laga mat, och han sitter fint där och tittar på tv. Chockad är jag fortfarande ;)


Han fortsätter bli förkyld och sjuk lätt, Och vi inväntar svar på proverna som togs i förra veckan. Tror det var förra veckan iaf? Har lite tappat tid och rum. Och jag vet inte riktigt  hur jag ska hitta tillbaka, tips mottages gärna! Jag hoppas bara, av hela mitt hjärta, att vi får provsvar snart, och att vi kan få någon hjälp, så han slipper vara sjuk så himla mycket. Han missar ju så mycket med kompisarna på dagis. Och det tar på allas våra krafter när han ska vara sjuk i tid och otid. Och jag hoppas att hans operation av rör i öronen blir av snart. Håll tummar och tår för oss!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards