Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Joanna Löfdahl - 30 oktober 2011 16:32

Fortfarande Söndag, så vitt jag vet. Och städningen är klar. Det enda jag är missnöjd med är att jag aldrig satte igång någon fler maskin tvätt. Men det är ju å andra sidan inte för sent ännu!


Har dammsugat och torkat golvet. Och vad gör då inte lilleman, nästan standard, efter man städat, jo han spiller yoghuty över halva golvet.. Meeen det är ju inte hela världen. Eftersom jag har trasor och skurgrejer i högsta hugg idag så var det ju bara att torka upp det på en gång :)


Blev supersen lunch idag. För Anton sov så himla länge. Det blev lassange, himla gott är det! Middag har vi inte klurat ut något ännu, men vi kommer väl på något. Just nu sitter vi och myser med lite fruktsallad, muums! Det är så gudomligt gott. Men Anton skulle minsann bara ha "äpplor" han. Så ja, han fick sina äpplor, och så la jag dit lite päron också ;) Det ser ju lika dant ut när det är skurit så, och säger man att det är äpple så äter han ;)


Sen står det duschning på schemat idag också! Idag måste det ske, för oss alla tre. För jag har ju bäddat rent alla sängar. Och det vill man ju inte ha gjort helt i onödan ;) Blev ingen dusch igår, var alldeles för slut på.


Nu har jag intressant att komma med, så jag avrundar här. Kanske kommer det något fler inlägg senare. Man vet aldrig.

Av Joanna Löfdahl - 30 oktober 2011 09:54

Söndag. Och vad gör man på söndagar om inte städa? Söndagar är nästan alltid min städdag. Och så även denna söndag. Har börjat iaf. Plockat ur och i diskmaskinen, renbäddat sängarna, satt igång en maskin tvätt. Möblerat om lite i sovrummet, och dammsugat där. Är dock inte klar där inne än. Ååh vad jag önskar att vårt sovrum såg annorlunda ut!


Vi har ju blivit erbjuda lägenhetsunderhåll, vet inte om jag skrivit om det? Men vi har tackat ja till det, man får välja det eller så får man rabatt på januarihyran. Och vi valde att få underhåll istället. Så vi kommer få nya tapeter, troligtvis i alla rum, nya golv i alla rum. Och så kommer vi ju snart få nya garderobsdörrar, dom är ju beställda sedan en tid tillbaka. Och vi har precis fått ny kyl och frys, eftersom vår frys la av tidigare i veckan. Och när allt är klart, kommer vi ju aldri gnågonsin vilja flytta härifrån ;) Det kommer bli superfint ju! Ååh! Längtar massor tills det blir klart. Men vet ju inte alls när dom kommer börja med renoveringen. Hoppas på snart iaf! Ska bli jättekul att få välja tapeter och sånt. Längtar längtar längtar.


Nu har jag suttit här och ätit min frukost. Dock tog lilleman min sista mackbit, för han tyckte att han skulle ha den istället. Och självklart kunde han få den, är glad bara han äter, så han kan bli pigg någon gång. Så nu är jag klar med frukost och det är dags för att fortsätta med städning och tvättning.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards