Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Joanna Löfdahl - 17 juli 2011 22:33

Så var helgen slut. Det känns ju som att den bara hade börjat. Dock gör det inget att helgen är slut. Jag är inte överförtjust i helgen iaf. Inte när man har semester iaf. Men sen när man börjar jobba igen, då antar jag att helgerna kommer få tillbaka sin charm igen ;)


Idag har det varit rätt slappt. Mest bara stillasittande på förmiddagen. Lungt och skönt. Och sen var det dags för lunch, vilket vi idag åt innan Anton skulle sova. I vanliga fall brukar vi äta lunch när han kliver upp, för han brukar vara för trött för att äta innan han sover. Men idag låg vi så länge så det gick bra att ta lunchen innan vilan. Och det i sin tur kändes skönt, att äta lunch i tid någon gång. Sen somnade lilleman gott. När han sov passade jag på att dammsuga. Det blir lortigt fort när man har en vild 2,5 åring och en katt. Så det blir till att dammsuga varje dag, ibland flera gånger på en dag.


Sen kom en kompis över, det var trevligt! Vi hann sitta och surra en bra stund innan Anton vaknade. Och sedan blev det ju lite Antonbus, lite mer surrande, lite handling på affären och sen hem och surra ännu mer, var riktigt trevligt.


Sen sprang klockan iväg och det var dags för middag. Och när jag stod där och skalade potatisen till middagen så kom jag på att hey, jag ska baka bröd! Sagt och gjort, jag slängde ihop en bröddeg och nu ligger nybakt bröd på bänken. Ibland känner man sig rätt hurtig ändå :) Plötsligt händer det.


Sen nu på kvällen har jag bara suttit och latat mig, men det får jag göra! Och nu börjar det bli dags för sängen. Inte för att jag är supertrött direkt, men mest för att jag inte vill vara supertrött imorgon när lilleman vaknar.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards