Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Joanna Löfdahl - 14 juli 2011 19:10

Här var det några dagar sedan jag skrev. Har inte tagit mig tid till att blogga något dessa dagar. Vi har nämligen haft besök från storstan! Min fina vän Rebecca med man och barn. Anton har varit jätteglad att ha en lekkamrat här hemma! Och det har varit superkul med lite besök under några dagar! Lite tråkigt att dagarna gick så fort bara. Vi hann inte med att riktigt hitta på någonting.


Jag har hunnit fylla år sedan jag skrev sist. Så nu är man hela 25 år! Haha, trodde nog det skulle kännas lite ångestfyllt med att bli ett helt år äldre, men det kändes faktiskt till och med bra. Det känns bara bra helt enkelt. Men det finns väl vissa önskemål om att jag hade hunnit åstakomma mer under mina 25 år på jorden. Men när man tänker efter har jag faktiskt hunnit med en hel del. Och jag har gått igenom väldigt mycket saker. Och jag har hunnit med att få en helt fantastisk son. Så jag är nöjd!


Under min födelsedag fick jag lite besök också. Av min lillebror! Det var roligt. Inte varje dag man får besök av honom inte.


På min födelsedag blev jag även tvungen att göra ett akut tandläkarbesök. Det kan jag ju säga var mindre trevligt. Jag är nämligen sjukt rädd för att gå till tandläkaren. Jag föder hellre barn varje dag än att gå en endaste gång till tandläkaren. Och det borde väl säga en hel del. Jag satt där hos tandläkaren och var så nervös så jag trodde jag skulle kissa på mig. Och patienten innan drog ut på tiden så jag fick sitta där och vara nervös i över en halvtimme innan jag fick komma in. Och det gjorde ju inte saken bättre. Och när jag väl kom in gjorde jag klart för tandläkaren på en gång att jag har tandläkarskräck. Och hon förklarade allt noga vad hon skulle göra, så det gick ju ganska bra. Men en aningen panik hade jag. Men jag är stolt över mig själv att jag klarade av det. De dom gjorde var att öppna en provisorisk lagning och rensa lite i kanalerna/rötterna eller vad det nu heter. I en tand jag håller på att rotfylla, de fortsatte med det. Har kastat ut tusentals kronor på den där himla tanden. Och den fortsätter att kosta mig massa pengar. Men jag går ju bara när jag har ont, och när jag har ont då innebär det inflammation i käken. Och det mina damer och herrar, det är inget angenämt. Tandläkaren sa åt mig att om jag svullnade upp mer eller fick feber så skulle jag ringa för då behövde jag penicillin. Morgonen efter vaknade jag och kände mig som att jag hade en fotboll i ena kinden. Gick och kollade mig i spegeln och mycket riktigt var jag ännu mer svullen, nu nästan ända upp till ögat. Så det var bara att ringa. Så nu får jag äta penicillin också. Yaay.


I tisdags var det dags för Antons EEG undersökning. Tror att det gick bra, nu får vi väl bara vänta en evighet innan vi får svar på det. Hoppas att allt ser bra ut. Så man inte ska behöva oroa sig över något mer där också. Men tar inte ut något i förskott. Tar det när det kommer. 


Nej, nu har jag inte tid att bligga något mer. Får skriva mer senare, eller en annan dag.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards