Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Joanna Löfdahl - 2 juli 2011 23:05

Godkväll. Det har varit en lång dag idag. Anton vaknade som vanligt tidigt. Man kunde ju tycka att man borde börja på att vänja sig vid det, men icket. Jag är lika trött som alltid på mornarna. Men jag lever på hoppet, om att en dag bli morgonpigg igen, för jag har trotts allt varit en morgonpigg människa förut.


Vi var och gick några rundor på markanden idag. Men det var lite och ingenting på Storumandagarna i år tycker jag. Som vanligt var det bättre förr. Men det var mysigt ändå, en gnutta nostalgi var det allt. Och det var roligt att det fanns en hel del bekanta ansikten att heja på. Det händer ju inte allt för ofta. Det har varit roligt iaf.


Anton fick premiäråka karuseller idag. Och jag kan ju säga som så att ungen var VÄLDIGT nöjd! Det leendet var värt varenda krona vi la ut på biljetterna. Han åkte om och om igen. Han åkte karuseller för över 200 kr. Såklart man måste få åka ordentligt när det är premiär och allt! Dumt bara att jag glömde ta med mig kameran, så fick inte med det på bild. Hade varit roligt att haft någon bild iaf, som minne. Men inte mycket jag kan göra åt det, fick som sagt inte med mig kameran, den glömde jag hemma hos mamma i min andra väska.


Har själv gjort 2 fynd på marknaden. Först köpte jag en ny handväska! Ett måste helt enkelt. Kunde inte låta bli. Har väl en miljard handväskor hemma säkert, meeen man behöver alltid fler ;) Man kan aaaaldrig få för många handväskor! Och sedan så fyndade jag 15 par strumpor för 100 kr! Det var rätt kurs tycker jag! Så nu har jag massor med strumpor. Tråkigt nog fanns det inga i Antons storlek, så det blev bara strumpor till mig. Ska ta och rensa bland mina strumpor hemma nu, kasta en massa gammalt!


Imorgon börjar vi vår resa hemåt. Och det är med blandade känslor. Det har varit så skönt här, så tryggt, med människor runt omkring. Det kommer jag sakna. Kommer sakna den fantastiskt vackra naturen, alla fridfulla promenader, fisketurer, båtturer osv. Kommer verkligen sakna det. Men å andra sidan så saknar jag att vara hemma, saknar våra egna rutiner. Och framförallt saknar jag att sova i vår egen säng. Så det ska bli skönt att komma hem. Men det kommer även kännas konstigt, och sedan ensamt när vi väl kommit hem och landat. Men har ju vänner där hemma som man saknat och tänkte passa på att umgås med! Anton har saknat sina kompisar. Och så har vi saknat lekparker. Här uppe i Norrland är det dåligt med lekparker, har aldrig varit med om maken alltså.


Nej, nu ska jag sluta blogga för denna gången. Har inte riktigt tid med att skriva nu. Klockan är sent, och sonen vaknar garanterat tidigt. Skulle vart ut och packat bilen också, så att det är klart imorgon, vet inte hur tidigt vi åker.


Återkommer!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards