Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Joanna Löfdahl - 9 juli 2011 22:31

Har tänkt blogga hela dagen. Men det har inte riktigt funnits tid till det. Istället har jag hittat på en massa annat. Det har inte blivit mycket dator alls idag. Härligt! Innan har jag suttit alldeles för mycket vid datorn, man missar så mycket annat. Så nu tänkte jag försöka börja kolla mindre, att kolla på morgonen och sen på kvällen. Och på dagtid vill jag hellre hinna med att umgås med sambon och sonen. Vill ju ta tillvara på tiden nu, det är sommar och underbart! Anton är glad för det mesta, han har *peppar peppar* börjat äta bättre. Och jag känner mig så glad över det. Gudarna ska veta vilket krångel det har varit med maten dom senaste månaderna. Men kanske har det släppt nu.


Det är en underbar årstid nu. Det är varmt och skönt, och man behöver inte klä på sig en massa innan man går ut. Och det är så skönt att vara ute när solens strålar värmer huden som frusit hela vintern. Det är bara så fantastiskt. Nu önskar jag bara att vi kunde hitta ett mysigt badställe, som vi kan hålla till på dom allra varmaste dagarna. Det hade varit fint.


Idag har jag plockat och donat lite här hemma. Tvättat ett par maskiner tvätt. Stökat lite i köket osv. Hängt massor med tvätt, och vikt ännumera tvätt. Detta eviga tvättande, det tar aldrig slut. Önskar mig en torktummlare! Så man slapp två stora skrymmande torkställningar i vardagsrummet hela tiden. För det är bara i vardagsrummet vi får plats med dom typ, så det är där dom står. Förutom dom soliga dagarna, för då hänger vi tvätten ute, torkar mycket fortare då.


Vi cyklade och handlade lite också. Jag köpte jordgubbsplantor som jag har planterat här ute i en av våra rabatter. Skulle vilja ha många fler plantor också. Men tänkte att jag börjar så här och ser om dom överlever. Upptäckte nämligen att det är världens konstigaste jord i rabatterna. Ska snacka med ÖBO och se om vi inte kan få ny jord, för det som är där nu kan nog knappast ens kallas för jord! Vi får se om plantorna överlever eller inte.


Sen blev det en sväng till Ica Maxi. Där träffade vi på en del folk som vi kände. Och Anton var inte lika glad över det, för han fick ju sitta stilla i kundvagnen.. och det är typ det tråkigaste han vet. Så han ville minsann inte träffa någon som vi skulle stå och prata med. Haha, lillesöt!


 

Denna fick jag i 25 års present av Ica Maxi! Det ni, det var inte illa! Jag fyller år på måndag, och fick en lapp hem i brevlådan från Ica Maxi. Där det stod grattis osv, och så var det två gåvor, en prinsess stubbe och en tårtspade :) Blev superglad! Hade verkligen inte räknat med det, så det kändes lite extra kul sådär! En tårtspade har vi pratat länge om att köpa, men det har inte blivit av, och nu behöver jag inte fundera på det längre ;) Tack Ica!


Och när vi kom hem blev det KAFFE! Denna gudadryck, kan verkligen inte leva utan den. Och på det blev det bullbak! Vi hade bullar i en påse sen Rebecca och Rickard vad här och hälsade på, dom hade köpt bullar på Ica Maxi skulle jag tro. Och Anton satt och sa att han skulle ha en bulle NU, han ville minsann inte vänta på att mina bullar skulle bli klara. Men han VÄGRADE köpebullarna. Han skulle minsann ha "Mammabulle!"


Igår hade vi besök av Patriks mamma, syster och hennes två barn. Supermysigt att ha dom här, det blev en heldag. Barnen lekte och hade roligt. Nästan inget kiv alls, det går bättre och bättre för varje gång. Det är så kul att se hur kusinerna kommer bättre och bättre överens. Och det är så kul att se dom få en relation till varandra. Vi borde försöka ses oftare. Är så roligt!


Patrik hade skvallrat för sin mamma att jag fyller år på måndag. Så hon hade med en present till mig. Lite mini-hemma-spa! Tusen tack! Ska ta och testa nästa gång jag duschar, vilket förmodligen blir imorgon! Luktade jättegott de där duschgrejerna.

 


Känns som jag har massor att skriva om. Måste försöka blogga oftare. Nu orkar jag dock inte blogga mer ikväll, är så himla trött. Så jag ska ta och knata till sängen och ta och däcka där. Däcka tills lilleman vaknar, tidigt som vanligt ;) Han vaknar tidigt och säger att han vill ha kvällsfika, för han är såå hungrig i magen :) Lillesöt.


Godnatt på er!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards