Alla inlägg den 29 december 2011

Av Joanna Löfdahl - 29 december 2011 15:44

Är helt slut i kropp och knopp. Skulle bara vilja slänga omkull mig och sova en stund. Men det får ske till kvällen, i vanlig ordning ;) Ja, om det nu inte blir ännu en natt där det är svårt att somna, som igår. Men det är smällar man får ta ;)


Har satt upp gardiner igen. Såg så tomt ut utan. Slet ju ner igår, men orkade inte sätta upp nya då, men nu är det gjort. Har även hängt tvätt, startat en ny maskin. Diskat i omgångar, fastän vi har diskmaskin. Vi kör ju inte allt i diskmaskinen. 


Jag tog mig precis en näringsdryck. Känner hur jag är alldeles skakig i hela kroppen. Men hade inget annat lämpligt att ta som mellis. Har inte så himla mycket hemmer. Eller vi har säkert det fastän det inte känns så. Men då kom Anton och ville minsann också ha näringsdryck sa han :P Lilla knasboll. Vet inte hur hälsosamma dom är för barn?! Så han fick istället en yoghurt med ett sugrör i, så blev han nöjd ;) 


Har en miljon leksaker att plocka rätt på också. Tänkte försöka hinna lägga allt på sin rätta plats innan kvällen är slut. Så kan man dammsuga och torka golven imorgon. Det vore trevligt. För sen får vi ju besök också. Och det är fullt med granbarr överallt, och ska luftbädden fram så känns det inte så lyckat om det ligger barr överallt, vill ju gärna att luftbädden håller ett litet tag till. Så städning står på schemat, men orkar inte med att göra allt idag, då jag allaredan är darrig i kroppen. Ska ta hjälp av Anton att ta rätt på leksakerna sen efter vi har ätit middag. Får se vad vi hittar på till middag idag. Har för det mesta total idétorka. Trist.


Jo, vi slängde ut granen idag också. Och den barrade som bara den. Låg mer barr på golvet än vad vi trodde att granen ens hade på sig totalt.. Det var en hel del med andra ord. Nu står den på uteplatsen, dock med en hel del barr kvar, iaf upptill. Nu får den stå där ute, så får lilleman gå och titta på den där. Sen får vi väl göra oss av med den lite senare. Nu står den iaf inte inne och barrar.

Av Joanna Löfdahl - 29 december 2011 09:55

Idag är jag trött. Somnade sent i går då jag hade svårt att somna. Låg bara och vände och vred på mig i vad som kändes som timmar. Och Anton sov ryckigt, låg och hade grejer för sig i sömnen, ögonen rullade runt i skallen på honom såg det ut som, ögonlocken fladdrade fram och tillbaka, händerna rörde på sig, han rynkade på näsan och rörde på munnen. Vet inte om han hade en såndär episod när han sov, eller om det helt enkelt är medicinen som retas med hjärnans signaler. Men det såg inte roligt ut iaf. Så det slutade med att jag låg och tittade på honom tills att han sov lugnare. Men det såg himla otäckt ut. Och det gör ju så ont i mammahjärtat, att se honom så. Vill ju att han ska få sova bra, vakna pigg och utvilad. Men det är sällan någon av oss här hemma är pigg och utvilad. Känns som att det inte existerar längre.


Nu har vi precis avklarat mysfrukost. Gröt, kokt ägg och smörgås. Jag hoppade dock gröten, då jag kände det var lite dumpvarning på den igår. Roligt att se att lilleman gillar risgrynsgröt! Innan skulle han aldrig ens ha smakat det. Undrar om han fått äta det på dagis? För i vanliga fall äter han inte sånt som han inte känner igen.


Nu ska vi klä på oss och gå ut en stund. Det är dock supertråkigt väder ute. Men ut ska vi ändå. Ska hälsa på ett par vänner och hjälpa dem med en grej. Och det stod kaffebjudning på schemat också ;) Det kan man ju inte tacka nej till ;) Och så får väl lilleman busa lite på vägen. Ska även in i centrum och handla en sväng. Och när vi kommer hem sen ska jag fortsätta med städningen. Eller nej, där blev det fel, jag ska börja om med städningen ;) Det drog fram två små tornados här hemma igår ;) Superkul hade dom för en gångs skull, och inget bråk alls! Jättekul att se!


Nej, nu ska jag se om lilleman är klar med sin smörgås. Han har nämligen fått för sig att han inte kan äta själv. Lite jobbigt, han är snart 3 år och vägrar äta själv.. Är väl en fas som ska gås igenom? Hoppas den går över snart iaf. När man ber honom äta upp själv, så säger han bara att han har inga armar att äta med, bara till att leka med. Älskade knasboll!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards