Alla inlägg den 7 december 2011

Av Joanna Löfdahl - 7 december 2011 17:13

Nu har vi varit ute i snön en liten stund. Anton har lite feber igen, men såpass "låg" så vi vågade oss på att gå ut en liten stund, han ville så gärna. Och han blev helt störtförtjust i snön. Hoppas vi får mer snö och att han blir frisk snart, så vi kan gå ut och åka pulka och bygga snögubbar och annat skoj. Det ser jag fram emot. Dock skulle jag behöva ha ett par täckbyxor. Men ekonomin tycker tyvärr inte riktigt det.


Vi gick och postade ett brev. Träffade några vänner uppe i Centrum, blev bjudna på fika, trevligt! Sen lite bus i snön på hemvägen. Var även in på Willys en snabbsväng. Och nu sitter vi här, funderar över middag. Och det lutar åt att det blir samma middag som vi åt igår, för det finns fortfarande kvar i kylen och det vore så himla enkelt att bara värma. Lasange, en av Antons favoriter. Så än om det blir tråkigt att äta samma som igår, så blir det nog ändå bra :)


Jag är pysselsugen också. Kanske skulle man plocka fram lite pysselgrejer någon dag? Eller kanske någon kväll så man får pyssla ifred ;) Lilleman har en förmåga att ta över pysslandet ;) Men ska självklart pyssla med lilleman också någon dag. Han tycker ju det är jättekul! Kanske kan få honom att göra julkort till mormor och morfar eller något? :) Han gillar dock bäst att sitta och klippa papper i små bitar så det inte blir någonting kvar av dom, haha. Men vi får se, lite pyssel blir kul iaf, kanske något för morgondagen? Orkar nog inte släpa mig till sjukhuset imorgon bitti iaf. Utan tar nog det på fredag morgon istället. Det blir bra.


Av Joanna Löfdahl - 7 december 2011 14:24

Vi ska nog klä på oss snart och gå ut och känna lite på snön. Först lite kaffe bara. Får försöka skynda oss med kaffet bara, så vi hinner ut innan det är helt mörkt. Vi ska ut och posta ett brev. Så en liten promenad passar bra! Vill så gärna hinna känna på snön, innan den försvinner, för den kommer inte ligga kvar länge.


Trodde nog att jag skulle rusat ut med en gång i morse när jag såg att det var snö. Men än så länge har vi varit inne hela dagen. Jag och Anton har dock öppnat balkongdörren och stått och tittat på när det snöade som mest. Han blev så lycklig. För nu är det vinter! Säger han, för nu är det snö ute, och då är det bara så att det är vinter! Sådetså ;)


Fick Anton att sova hyfsat tidigt idag ändå. Trodde det skulle vara helt kört när vi sov så länge i morse. Men han var jättetrött ändå. Och gick och sparkade på saker och betedde sig allmänt illa. Så vi gick och la oss, och jag blev elaka mamman, för han var ju minsann inte alls trött. Sen låg han och gnuggade ögonen, gäspade stort och sa att han var ju vaken nu, han var ju inte trött, lillesöt. Vi låg där i sängen och myste och visst somnade väl han! Hihi, jag visste ju att han var trött. Och när han vaknade så var han glad och kom upp och sa att man mååååste sova om man ska orka gå ut till snön sen. Han är så otroligt klok min älskade son! Mammahjärtat värms såå!


Medans Anton sov passade jag på att plocka upp alla leksaker som låg överallt. Dammtorkade osv. Så nu är det lite dammsugning och golvtorkning kvar. Och det gör jag sen, efter vi varit ute i snön. Om jag orkar, annars blir det imorgon. Försöker, efter att folk sagt åt mig, att slappa också. Att man behöver få vila lite också, så jag övar på det ;)


Sitter och funderar på om jag ska orka mig iväg till sjukhuset imorgon bitti eller inte. Antingen imorgon eller på fredag. Dags för nästa injektion. Den första fick jag i måndags. Och jag ska få 2 gånger i veckan i 3 veckors tid. I arslet! Eller ja det var snarare höften, fastän dom sa rumpan först :P Nåväl. In i kroppen ska dom. Och jag skulle med största sannorlikhet bli lite piggare också. Men förmodligen inte förrän jag hade fått alla 6 injektioner. Så det är väl bara invänta piggheten. Och jag hoppas jag blir av med den bortdomnade foten. Har kanske hunnit gått med det för länge också, borde sökt för länge sedan. Ska även få näringsdrycker tydligen. Uh, vet inte alls hur dom smakar eller så. Blir spännande att se.


Nej, nu ska jag dricka det där kaffet. Sen ska vi klä på oss och försöka hinna känna lite på snön, innan den försvinner. Hoppas vi hinner!

Av Joanna Löfdahl - 7 december 2011 10:09

Godmorgon! Kan ju börja med att tala om att vi fick sova till kl 9 idag här hemma! Jag minns ärligt talat inte när det hände sist, då hela familjen sov så länge. Det gjorde sitt att vi var vakna så länge igårkväll. Vet inte om Anton någonsin varit vaken så sent någon gång innan. Men sovrutinerna blir helt enkelt uppochnedvända när han har feber. På dagtid får han sova när han behöver när han är sjuk. Och då blir det ju nästan automatiskt att han blir uppe sent på kvällen. Men det var riktigt skönt att sova till kl 9. Och nu får vi se om det blir någon dagvila för honom idag eller inte. Det beror helt på hans behov. Men just nu är han pigg! Han hade ingen feber när vi klev upp heller, hoppas det håller sig så!! Hoppas hoppas hoppas.


Igår tog vi en riktig slappardag. Spenderade större delen av dagen i soffan. Vi behövde nog det. Den enda nytta jag gjorde var att bädda rent i sängarna, tvätta en maskin tvätt och sen hängde jag den. Och så lagade jag mat till oss såklart. Men annars var det bara slappa. Men tror inte jag klarar av att ta en till sån dag. Det kliar i fingrarna efter att städa. Golven är smuliga och dom måste dammsugas, gärna torkas också. Vi får se vad jag lyckas åstakomma under dagen.


Tänkte bjuda på några bilder från den senaste veckan här. Känns ju som att jag är så dålig på att bjuda på bilder nu för tiden. Får försöka bättra mig! Det är ju roligt med bilder!


 

Anton och pappa sitter och ritar, själv lagade jag nog mat medans dom ritade.





       

Massa utelek och bus. Glad kille som får vara ute och leka. Det är så kul att se lyckan i ögonen på honom när han får vara ute och leka. Det kommer helt klart bli mycket mer utelek här framöver. Han ska bara få bli frisk först! Sen kan inget hindra oss!


   

Sist men inte minst, Anton som spexar runt i den fina tröjan som hans mormor har stickat till honom. Han var så mallig över att mormor gjort tröjan till honom. Och så ville han åka till henne någon gång!


Och det finns fler som Anton vill åka till någon gång. Att han kommer ihåg alla dessa människor vi hälsat på, det är roligt! Tänk om han kunde dela med sig lite av sitt minne ;) Igår kväll så sa han att han ville til Ammarie! Moster AnneMarie, det är min moster det. Och han ville ju åka till henne, för det är "kult" där, med alla leksakerna! Hihi, älskade lilleman!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards