Direktlänk till inlägg 29 december 2011

29 December

Av Joanna Löfdahl - 29 december 2011 09:55

Idag är jag trött. Somnade sent i går då jag hade svårt att somna. Låg bara och vände och vred på mig i vad som kändes som timmar. Och Anton sov ryckigt, låg och hade grejer för sig i sömnen, ögonen rullade runt i skallen på honom såg det ut som, ögonlocken fladdrade fram och tillbaka, händerna rörde på sig, han rynkade på näsan och rörde på munnen. Vet inte om han hade en såndär episod när han sov, eller om det helt enkelt är medicinen som retas med hjärnans signaler. Men det såg inte roligt ut iaf. Så det slutade med att jag låg och tittade på honom tills att han sov lugnare. Men det såg himla otäckt ut. Och det gör ju så ont i mammahjärtat, att se honom så. Vill ju att han ska få sova bra, vakna pigg och utvilad. Men det är sällan någon av oss här hemma är pigg och utvilad. Känns som att det inte existerar längre.


Nu har vi precis avklarat mysfrukost. Gröt, kokt ägg och smörgås. Jag hoppade dock gröten, då jag kände det var lite dumpvarning på den igår. Roligt att se att lilleman gillar risgrynsgröt! Innan skulle han aldrig ens ha smakat det. Undrar om han fått äta det på dagis? För i vanliga fall äter han inte sånt som han inte känner igen.


Nu ska vi klä på oss och gå ut en stund. Det är dock supertråkigt väder ute. Men ut ska vi ändå. Ska hälsa på ett par vänner och hjälpa dem med en grej. Och det stod kaffebjudning på schemat också ;) Det kan man ju inte tacka nej till ;) Och så får väl lilleman busa lite på vägen. Ska även in i centrum och handla en sväng. Och när vi kommer hem sen ska jag fortsätta med städningen. Eller nej, där blev det fel, jag ska börja om med städningen ;) Det drog fram två små tornados här hemma igår ;) Superkul hade dom för en gångs skull, och inget bråk alls! Jättekul att se!


Nej, nu ska jag se om lilleman är klar med sin smörgås. Han har nämligen fått för sig att han inte kan äta själv. Lite jobbigt, han är snart 3 år och vägrar äta själv.. Är väl en fas som ska gås igenom? Hoppas den går över snart iaf. När man ber honom äta upp själv, så säger han bara att han har inga armar att äta med, bara till att leka med. Älskade knasboll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards