Alla inlägg den 20 december 2011

Av Joanna Löfdahl - 20 december 2011 21:49

Näsan rinner, jag nyser, huvudet känns tungt. SNÄLLA, låt det stanna vid endast detta, pretty please? Jag vill ju verkligen inte bli sjuk nu! Jag har ju inte tid, vi ska ju åka bort över jul, och vi har verkligen sett fram emot det. Så här och nu bestämmer jag mig för att det inte blir mer än så här, och så bestämmer jag att grabbarna håller sig pigga också! Så det så!


Idag, efter att vi hämtat lilleman på dagis, så gick vi en sväng till öppna förskolan. Kände att det var på tiden, då vi inte varit där på evigheter. Och Anton sprang in och började leka på  en gång, gissa om jag blev förvånad! Då han inte alls brukar göra det när vi är där. Han brukar stå och rycka en i armen och vilja att man ska leka med honom. Men icke idag. Så det var kul! Ska väl försöka gå dit lite oftare tror jag. Om vi nu bara håller oss friska.


Sen busade vi oss hem i snön. Anton hade superkul, han är så glad att det har kommit snö! Och så fikade vi lite. För vi var alla vrålhungriga, så vi fikade och sen började jag med maten ;) Man får fika även om det är nära inpå middagen, så det så! Haha. Vi alla åt ju middag med god aptit ändå, så det vart ju inte så tokigt. Till middag blev det potatis, falukorv och morotsstuvning, så himla gott!!


Och sen har vi inte gjort många knop. Det var min tur att natta lilleman och efter det har det bara blivit soffhäng. Himla trevligt. Har hängt tvätt också precis, eftersom jag kom på att jag satte igång en maskin tidigare idag. Så det var ju bara att ta tjuren vid hornen och hänga upp den. Ska tvätta en maskin eller två imorgon också. För tvättstugan säger jag bara ALDRIG MER. Eller ja grovtvätten såklart, för soffklädslar, men aldri mer tvätta något annat där ute. Punkt ;)


Nu drar klockan iväg. Och jag tänker faktiskt ta och börja göra kväll. Ska dricka upp mitt vatten och sedan gå och bortsa tänderna och allt sånt där mindre kul ;) Och sen SOOOOVA! Är så himla trött, och har varit det sen efter lunch. Fattar inte varför jag inte lagt mig för att sova tidigare ikväll. Men om jag hade gjort det så hade jag glömt bort tvätten ;)

Av Joanna Löfdahl - 20 december 2011 13:22

Goddag! Tisdag idag, och det var dagen då håret skulle ryka! Och stor del av håret försvann faktiskt. Iaf det som var som fulast och tunnast. Så nu ser det ju lite bättre ut, än om man ser mycket rundare ut i ansiktet nu igen, suck. Men men det var det värt, för nu känns håret mycket fräschare! Naaajs.


     

Så här blev det då, kanske inte världens bästa bild, då den är tagen med mobilen. Men man ser ju att det är kortare iaf ;) Och inte lika tunnt och stripigt. Får se om man är lika nöjd över resultatet sen när man har provata tvätta håret och så, för mitt hår har haft en benägenhet att bli lite mer krulligt än innan, nu efter att håret börjat växa tillbaka igen efter att jag tappade så mycket. Nåväl, det blir spännande att se ;)


Nu är det snart dags att hämta lilleman på dagis. Det var inga problem att lämna honom där på förmiddagen. Han såg till och med fram emot dagis. Roligt tycker jag då lämningarna fungerar bra. Hoppas bara han har tid att följa med hem ;) Inte alltid han har det. Men det blir en kort dagisvecka den här veckan. Det är bara idag och imorgon, och sen tror jag att han är ledig. Ska ta och kolla det.


Sen är det ju snart julafton. Den kommer spenderas hemma hos Patriks pappa, det ser vi alla fram emot! Ska bli riktigt skönt att komma iväg lite! Och Anton får träffa farfar och faster och farbror osv, det blir mysigt!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards