Direktlänk till inlägg 23 december 2011

23 December

Av Joanna Löfdahl - 23 december 2011 07:54

Tänkte ju blogga igår. Men bloggen gjorde inte alls som jag ville. Så jag gör ett nytt försök idag. Och vill det sig inte som jag vill idag heller, då får det fan vara sen ;)


Vaknade i morse, alldeles för tidigt som vanligt ;) Av att lilleman sa att han hade kissat igenom blöjan. Så det var ju bara för oss att kliva upp. Klockan var väl runt halv sju. Så då startade våran dag. Sen ville ju inte han sova något mer. Och halv sju är väl okej ändå. Speciellt med tanke på att det finns lite som jag vill hinna med att göra idag.


Vaknade och tittade ut, och vad ser jag?! All snö är borta. Fy farao vad deppigt! Finns nästan inte en fläsk snö kvar. Så jag har gett upp hoppet om en vit jul, gett upp hoppet om en vinter över huvud taget. Detta känns så himla bakvänt. Och ja, dagar som denna saknar jag Norrland! Vilken himla tur att vi var ute igår och åkte pulka och lekte i snön. Det enda jag ångrar är att jag själv inte åkte någon pulka, men grabbarna gjorde ju det iaf. Känns så konstigt när an tittar ut, det man ser gör det svårt att tro att det gick att åka pulka igår. Det här är ju inte riktigt riktigt.


Nu ska jag snart ta och slänga mig i duschen. Och sen ska jag fortsätta plocka, ta reda på lite tvätt. Och så ska jag baka en kladdkaka, fick en beställning på det igår ;) Får ett par goda vänner från Sthlm på besök på en fika idag. Som jag längtar! Saknat dom så himla mycket, fastän det bara är typ ett halvår sedan vi träffades. Det känns mycket längre än så. Så vi är glada och ser fram emot deras besök :) Ska bli så himla kul. Det enda tråkiga är att det bara blir en kortis.


Sen ska jag ta och göra köttbullar idag också. Fick i uppgift att göra det inför julen. Så här ska rullas köttbullar som vi kan ta med till svärfar imorgon. Ska bli så himla mysigt och skönt att komma bort några dagar. Det ser vi också fram emot!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards