Direktlänk till inlägg 17 december 2011

17 December

Av Joanna Löfdahl - 17 december 2011 10:17

Godmorgon lördag. Vet inte riktigt vad som står på schemat för dagen. Det återstår att se. Vet dock att det finns en del saker jag skulle behöva göra. Handla tex. Skulle behöva ta en tripp bort till Ica Maxi och handla lite. Men känner mig totalt omotiverad och trött. Kan ingen bara köra mig dit? ;) Känns inte så lockande, då det är superdupergrått ute, och det ser kallt ut och som att det är regn på väg, då känns det ju inte kul att gå ända dit bort, och sedan släpa med sig allt man ska ha hem, Men det finns en del vi behöver där bortifrån, som Willys inte verkar ha. Så någon gång under helgen ska jag väl försöka mig på att ta en tripp dit bort. Ska bara samla ork.


Nu ska jag skryta över min fantastiska son. Gud vad stor han börjar bli nu, mammas storkille! För det första så satt han som ett ljus och kollade på barnrpogram i morse så att jag hann med att ta en snabb morgondusch! Det har liksom aldrig hänt förut. Förr skulle han ha rivit halva lägenheten under den korta tiden, och lekt med allt han vet att han inte får röra. Men jag klev in i duschen, och när jag kom ut satt han på samma ställe, i sin fotölj, och kollade på barnprogram. Älskade unge! Man blir bara så varm inombords! Min lilla lilla kille håller på att bli stor. Det är så underbart att se sitt barn bli stor, lära sig saker, utvecklas. Samtidigt gör det ju lite ont också, att tiden går så himla fort. Känns ju som att han nyss kom till oss, samtidigt känns det som att han alltid varit med oss. Och om en månad fyller han hela 3 år! 3 år?! Jisses vad tiden har gått fort!


Och detta med blöjor, det börjar sakta men säkert bli ett minne blott. Dagtid så är han utan blöja. Han har när han sover dagvilan och ifall vi går ut. Annars ingen blöja. Och han är så himla duktig. Han säger till när han behöver gå. Och idag har pottan använts flitigt, fastän klockan bara är lite efter tio. Man blir så himla stolt! Och han blir ju så stolt så det bara lyser i ögonen på honom. Men jag är förvånad över att han väljer pottan, innan har han vägrat den och bara velat gå på toaletten. Men nu varvar han potta och toalett. Min stora stora kille!


Igår hade vi kusinbesök. Jisses vad kusinerna lekta och härjade med varandra igår. Så det var en trött lilleman som slocknade som ett ljus igårkväll. Det var massor med bus, ännu mera skratt, lite tårar, massor med lek och även lite ritande på tapeten i vardagsrummet. Rackarns ungar! Vad billiga dom var då! Vi får se vad jag ska göra åt det, då det var tuschpennor dom ritade med.. Vi ska ju få nya tapeter, men ändå, rita på väggarna får man INTE göra, och det visste dom ju båda två. Så det glömdes väl bort i stundens hetta. Men det var kul att kusinerna fick busa och leka.


Med rökningen går det sådär. Skulle vilja skriva att jag är fantastiskt duktig och att jag fortfarande inte rökt något. Men tyvärr, riktigt så ligger det inte till. Men jag fortsätter kämpa på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards