Direktlänk till inlägg 13 december 2011

13 December

Av Joanna Löfdahl - 13 december 2011 15:05

Goddag! Fastän det känns som allt annat än en god dag ;) Jag är jättetrött, och irriterad som bara den. På allt och alla! Och det känns som allt går i slowmotion. Men det har kommit nu först på eftermiddagen. Och jag är tröttare än tröttast just nu. Och då får man känna så ;) Jag har inte haft en lugn stund på hela dagen. Har hållt igång sen i morse. Inte latat mig alls. Först var vi på luciafirande på dagis, jättemysigt var det! Dock ville lilleman inte vara med och sjunga med dom andra barnen,


Sen stannade lilleman på dagis. Och själv gick jag hem och satte fart, samlade ihop tvätt. Tvättade i tvättstugan idag nämligen. Och det mina damer och herrar, tänker jag INTE göra om. Har sagt det så många gånger nu, efter att vi varit ute och tvättat. Och det blir alltid fel när man tvättar där, och tvätten hinner aldrig bli torr, och jag är sjukt less på halvtorr tvätt. Tvättar man där ute vill man ändå kunde vika in det i garderoberna på en gång när man kommer hem. Och inte behöva hänga upp skiten hemma iaf. Så nej, det är färdigtvättat där ute nu. Och OM jag skulle komma på tanken att tvätta där ute igen, då ska det vara den tvättstuga med flest maskiner och tummlare. Den vi hade idag var inget bra. Tvättar heller inne faktiskt, än om vi får mycket dyrare elräkning då. Känns som att jag skiter i det just nu.. Det enda jag tänker fortsätta tvätta där ute är soffklädslarna.


Sedan mellan varven till tvättstugan så har jag städar inne. Har nog inte suttit still mer än 20 minuter på hela dagen. Känns i huvudet att jag slarvat med både mat och vatten idag, pannknackDeluxe. Ska ta och hämta mig ett stort glas vatten, och se om det går att rädda upp på något vis. Annars får jag väl gå och vila en stund.


Idag är det 1 år sedan jag låg på operationsbordet. Tänk att det redan gått ett år. På ett år har jag gått ner 55 kg. Och sedan flytstart har jag gått ner 71 kg. Det är helt ofattbart mycket. Hade inte ens kunnat drömma om det. Och här är jag, 71 kg lättare. Det är fantastiskt egentligen. 



Och så är det ett dygn sedan jag tog sista ciggen. Om nu någon bryr sig ;) Och jag är VÄLDIGT irriterad och på ett hemskt humör. Och det skulle vara så enkelt att bara gå och köpa ett paket cigg. Men grejen är den att det är bara den där första ciggen jag vill ha, sen vill jag inte ha mer. Vill bara ha en, känna kicken och sen kommer jag inte vilja ha mer, sen kommer jag känna mig dum att jag köpte. Så jag låter bli, in i det längsta tänker jag låta bli. Jag KAN klara det här. Dock känns det som en omöjlighet just nu. Suck, stånk och stön. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards