Direktlänk till inlägg 10 december 2011

10 December

Av Joanna Löfdahl - 10 december 2011 08:40

Godmorgon! Idag vaknade jag av att lilleman kröp ner under mitt täckte och gosade :) Inte alls helt fel. Så mysigt. Mindre mysigt var det att han var genomblöt. Han är helt klart en kvälls/nattdrickare. Vi kanske inte skulle ha så mycket vatten ståendes vid sängen? Samtidigt är det ju bra att han dricker. Men vore önskvärt om han drack mer på dagtid. Det kommer dröja innan han blir blöjfri på natten när han ska dricka sådana mängder vatten innan han somnar. Plus att han vaknar på nätterna och dricker också. På dagtid går det bra för honom utan blöjor. Dock får han ha blöja när han sover på dagen, eller när vi är ute. Men när han är vaken och hemma, då är blöjan av och han är så himla duktig. Så säger han till när han vill gå på toaletten och så säger han att han kan göra det själv! :P Min stora stora kille! Man blir så stolt samtidigt som det gör en smula ont att tiden har gått så himla jättefort. Men det är fantastiskt att se honom utvecklas, lära sig saker, klara saker själv.


Han tar ju till och med på sig overallen och skorna själv när vi ska gå ut. Herregud! Hur kunde han bli stor så fort? Det enda jag får hjälpa honom med att ta på när vi ska gå ut, det är om han har fingervantarna, för dom är för svåra för honom att ta på själv, då ber han om hjälp. Och så får jag hjälpa honom att dra overallen över skorna sen, men han tar på sig allt själv först. Ja, jag säger då det, tiden går ibland alldeles för snabbt!


Sitter här med mitt morgonkaffe nu. Gott som alltid ;) Sitter och funderar över vad vi ska göra idag. Alla dagar är så oplanderade, det är iofs skönt. Jag behöver det just nu, inga planer, ingen stress. Stress är något som nästan tagit kol på mig på senaste tiden. Så det har varit väldigt skönt nu med någon vecka utan "måsten". Vi har dock haft ovanligt många måsten ändå, sjukhusbesök för oss allihopa. Möte med läkare för att få Antons diagnos. Men det är väl bra måsten, antar jag. Ett steg närmare att saker och ting ska ordna upp sig. Än om det känns kaos och upp och ner när bomberna släpps. Men jag vet att det kommer bli bra, med tiden.


Det är så tråkigt väder ute. Snön som har kommit har snart regnat bort vad är meningen med et liksom? Jag vill ha mer snö, helst nu med detsamma. Så att vi kan gå ut och leka, bygga snögubbar, åka pulka och allt annat kul. För denna vinter ska jag minsann också vara delaktig i vinteraktiviteterna!! Nu kan man ju röra på sig, och det ska bli så kul att få dela allt vinterkul med lilleman. Föregående vintrar har jag ju i stort sett bara stått och tittat på, när sambon och sonen haft kul. Och det värmer ju hjärtat att se dom två skratta och ha kul! Otroligt mycket. Meen nu vill jag också vara med!! 


Nej nu ska jag klura vidare på vad vi ska göra idag. Mer än att sitta och hosta och nysa, för jag är förkyld igen :( Vi skulle varit till Lindesberg idag och firat flickorna. Men vi tog beslut igår om att vi stannar hemma. Känns ju inte så snällt att åka på kalas och bjuda dom på förkylningar. Så vi bestämde att vi åker dit över en helg sen istället när vi är friska och pigga. Men det hade varit kul att få vara där med dom idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards