Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Joanna Löfdahl - 6 januari 2012 06:31

Just precis nu fick jag akut längtan efter sommaren. Vill ha sommar, gröna gräsmattor, gröna träd, sol och utelek. Kanske lite picknick på en filt i gräset. Åh, jag kan verkligen känn solen mot huden, hur den värmer. Ute nu är allt så himla kallt. Nästan så man vill gråta när man kommer utanför dörren, kylan gör ont. Och jag vill ha värme. värme värme värme.Jag har inte tyckt om somrarna speciellt mycket förut, men nu känns ju allt annorlunda. Och jag ser fram emot sommaren som kommer, det gör jag. Då ska vi leka och ha det gott.


Sen kan man ju undra varför jag kliver upp före kl 6?! Helt frivilligt också. Det är ju inte direkt likt mig, alls. Men jag kände mig pigg, låg bara och vände och vred på mig i sängen. Så det kändes lika bra att kliva upp. Tittade på Anton som också låg och skruvade på sig, sedan slog han upp ögonen, såg på mig och log jättestort. Hela hjärtat bara svämmade över av kärlek. Älskade barn! Så önskar man att alla mornar var, stora leenden och kramar. MorgonmysDeluxe!


Anton är piggare nu sedan han fick penicillin. Febern verkar borta, men hostan är kvar. Och den kan ju sitta kvar länge. I och med penicillin ska det ju inte vara smittsamt iaf :) Vilket det inte verkade innan som det var heller. Men känns ju bra att veta. Dock vill ungen inte äta, alls. Har mutat med glass till och med, men han vill inget ha. Suck. Jag har försökt med allt som vi har hemma. Men nej, han vill inte ha något. Inte dricker han speciellt mycket heller. Det enda han vill ha är Cola, och det har vi inte hemma, typiskt. Så jag ska snart masa mig ut i köket och kolla vad som finns, så ska jag se om jag inte kan få honom att äta lite ändå, eller åtminstonde dricka lite. Wish me luck!


Idag kommer min mamma ner! För i helgen firar vi Anton , som nästa vecka fyller hela 3 år! Mammas älskade skatt! Tänk att han redan hunnit bli 3 år gammal. Och kalaset tar vi denna helgen istället för nästa. Och jag hoppas allt går bra och enligt planerna. Håller tummarna. Så idag ska jag baka lite. Och städa lite och tvätta lite. Sen är vi redo :)

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards