Alla inlägg under januari 2012

Av Joanna Löfdahl - 2 januari 2012 12:29

Vad ska vi börja med? Jo, vaknade i natt, runt halv ett, eller ja vaknade gjorde jag väl inte direkt eftersom jag hade väl bara lyckats småslummra, hade inte somnat ordenligt. Iaf, vaknade av en kokhet lilleman som kom och kröp ner i våran säng. Tänkte att det var lika bra att ta en temp, och mycket riktigt, febrig var han. Tempen stannade på 39,6. Så det var bara i med ipren, ge honom lite att dricka, och sedan försöka sova igen. Men Anton ville först inte sova alls, han ville ligga och sjunga, och det gjorde han, högt också. Hihi, fastän jag sa åt honom att sjunga tyst, för att annars vaknar pappa. Men då sjöng han bara högre och högre.


I morse när vi klev upp hade han en temp å 38,9. Så han har fortfarande feber. Nu vilar han en stund och sen ska vi ta ny temp, och se om den har sjunkit något. I vilket fall fortsätter vi ge febernedsättande var 4:e timme enligt läkares ordination. Han har även hosta också, som låter jobbig på nätterna. Låter som han har likadant som jag haft i två veckor, fast jag har inte haft feber. Vet inte om vi ska fortsätta behandla med febernedsättande nu när han har medicin som ska motverka kramper. Vi har inte fått någon info om det ännu. Men eftersom medicinen inte uppnått full effekt ännu så tar jag hellre det säkra före det osäkra.


Båda grabbarna vilar en stund nu. Och medans dom har sovit så har jag städat. Plockat en miljon leksaker, kändes det som. Dammtorkat, dammsugat och torkat golv. Och även hunnit göra en kanna kaffe, så nu sitter jag här och avnjuter en kopp i lugn och ro ;) När grabbarna vaknat ska vi käka lite lunch. Egentligen borde vi redan gjort det, eftersom vi måste ha tidig middag idag. För sen ska jag till tandläkaren lite senare. Och jag vill gärna hinna äta innan. För efter besöket där brukar jag inte få äta på några timmar. Men vad ska man hitta på till middag då? Vi har redan lunch, rester från gårdagens middag. Känns skönt. Så det är bara att värma när dom kliver upp. Men får klura ut någon middag. Måste även gå och handla lite sen. Får ta det efter lunch. Gå ut med sopor och handla. Ingen rast ingen ro ;)

Av Joanna Löfdahl - 1 januari 2012 11:10

     

Gott nytt år!! Vi stod ute på vår uteplats igår och såg på fyrverkerierna. Himla fint var det. Haha och här behöver man knappast köpa något själv. För det räcker gott och väl med alla andra som fyrar av raketer och smällare och vet inte allt. Himla fint var det iaf. Och barnen sov, fastän det smällde och dånade som om hela huset skulle rasa samman. Skönt att dom kunde sova genom smällandet iaf.



Här kommer lite bilder från slutet av förra året. Några från julen och några från tidigare, innan jul. Tänkte det var kul att bjuda på några bilder nu när jag faktiskt har lagt över dom till datorn.




 

Här står någon och spejar om tomten kommer snart.


 



Och här kommer tomten! Mäkta spännande tyckte lilleman.


  


Här sitter vi och väntar på paketen. "Kommer dom inte snart?!" undrade Anton.

   

  Och här var lite utelek, någon gång innan jul. För på julen fanns det ju ingen snö. Men på bilderna ser man att Anton var himla nöjd över att det faktiskt fanns snö en liten stund iaf. Och idag snöar det mera, så snart blir det dags för utelek.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards