Direktlänk till inlägg 25 november 2011

25 November

Av Joanna Löfdahl - 25 november 2011 17:46

Nu har vi precis ätit middag. Sitter här och dricker en god kopp kaffe efter maten nu. Och det är minsann inte heller helt fel. Idag blev det kålpudding med kokt potatis och en skvätt lingonsylt till, så himla gott! Känns som att jag skulle kunna äta det varje dag om jag fick! Men då skulle det väl förmodligen inte vara så gott som det är. Fina grejer det! Och det bästa av allt är att hela familjen tycker om det! Anton är ju rätt kräsen i vissa perioder med vad han äter. Och maträtter som han inte vet vad det är, som han inte känner igen, det äter han inte. Haha men kidneyböner, som vi faktiskt inte ätit så ofta hemma, det älskar han och stoppar i sig på en gång, haha dom är roliga dom små liven!


Har inte gjort så många knop idag. Tvättat en maskin tvätt, och tagit ner den torra tvätten från torkstället, men jag har inte kommit mig för att vika allt och lägga in i garderoberna ännu. Men det kommer väl, dagen är ju inte slut än ;) Just nu vill jag bara sitta här och känna lugnet. Vi sitter i soffan och pyser alla tre. Nu är det helg! :)


Ringde dagis idag och ändrade lillemans dagistider. Från och med nästa vecka kommer han gå tisdag, onsdag och torsdag mellan kl 9-14. Nu blir han ett 15-timmars barn igen. För nu är min tid på cafeét över. Tråkigt, missade ju hela sista månaden pga alla sjukor vi haft. Denna veckan var sista veckan där, och vi har varit hemma hela veckan pga att jag verkligen inte kunde riskera att Anton skulle bli sjuk och vi skulle behöva skjuta upp operationen. Och det gav ju resultat, nu är han ju opererad. Nu håller vi bara tummarna att rören hjälper! Känns iaf skönt att ha ändrat hans dagistider. Det innebär mer tid tillsammans! Men vi får se hur länge det blir så, väntar på att höra vad som ska ske härnäst. Bara vänta och se.


Känner mig rastlös mest hela tiden. Vill helst hela tiden ha någonting att göra. Men börjar inse att man kan faktiskt sitta still och njuta av en kopp kaffe också, eller ett tvprogram. Att världen inte går under. Men det där dåliga samvetet kommer ju och biter en i arslet när man sitter och latar sig ;) Men nu ska jag lata mig lite till, innan jag tar tag i något att göra!


Trevlig helg på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards