Alla inlägg den 23 november 2011

Av Joanna Löfdahl - 23 november 2011 15:54

Jag släpade mig ut i förrådet för att ta in lite julgrejer. Så jag har faktiskt allaredan bytt till julgardiner! Haha och jag tänker inte skämmas för det inte ;) Det blir ju så myspysigt. Men det är också i stort sett det enda juliga som kommit fram idag, och någon liten duk. La på julvaxduken på bordet också. Jättemysigt och fint. Speciellt med tanke på att vår bordsskiva har gjort sitt nu! Blir till att köpa en ny vaxduk när julduken inte duger längre. Det är inte ens kul att sitta och äta vid bordet längre utan duk, haha.


Anton tjatar om att vi ska ta fram GRAAAAAANEN NUUUU! Och han ska ha en stooor gran och det ska ligga julklappar under, haha älskade barn! Han är så ivrig inför julen, han längtar efter granen och julklapparna. Hoppas man lyckas skrammla ihop iaf några fina julklappar till honom. Vi vuxna struntar i det där med julklappar. Vi tycker att julen är mer barnens högtid, och det är så det är tycker jag iaf! Vi vuxna är nöjda om vi får umgås, äta lite god mat och ha det allmänt mysigt!


Nu har vi nyligen ätit lite sent mellanmål, mannagrynsgröt!! Muuums vad gott det var! Det var säkert 5 år sedan jag åt det sist. Hoppa bara magen tollererar det, har ju inte provat det efter operationen. Men hittills går det bra. Nu njuter vi av en kopp kaffe. Vad skulle man göra utan kaffe?! Ska snart ta och dammsuga och torka golven. Vill som sagt göra bort så mycket som möjligt nu innan morgondagen, så kan man bara mysa och ta det lugnt med Anton efter hans operation. Slippa stressen över alla måsten liksom. Det blir bra!


Jag och Anton har bakat pepparkakor också. Dock blev dom inte så himla bra. Men Anton tyckte dom var goda :) Dock ledsnade han fort på att baka pepparkakor, så jag stod där ensam kvar och kavlade :P


Nej, snart är kaffet slut, och då ska jag sätta fart här. Dammsuga, torka golven, ta reda på lite ren tvätt, kanske starta en maskin tvätt också. Och så ska vi komma på någon middag också. Någon som har förslag?!

Av Joanna Löfdahl - 23 november 2011 09:48

Himlarns vad tråkigt väder det är ute idag. Grått, blött och tråkigt. Så det blir en innedag idag. Dels för att Anton är snorig och hostig, och jag hoppas innerligt att det hinner gå över till imorgon. För imorgon är det operation för honom, om dom nu tillåter det när han är småsnorig och så. Håller tummarna!!


Plockar och donar lite här hemma idag. Tänkte väl försöka städa lite. Så slipper man det imorgon, och man kan bara mysa och ta det lugnt efter Antons operation. Och så är jag himla sugen på att börja julpynta och sånt. Inte för att vi har så himla mycket julpynt då, men det lilla vi har vill jag ställa fram. Dock saknas det ju snö utanför.. Snö snö snö, stämningen infinner sig inte helt hundra. Kanske skulle man slå igång lite julmusik och så, och bara pynta så kanske känslan kommer. För man får väl börja tjuvstarta pyntandet redan nu?! Det är ju snart första advent. Och eftersom man inte vet hur pigg Anton kommer vara efter operationen, så kan man lika gärna passa på att pynta nu. Men måste ju som sagt städa en smula först. Dammtorka och dammsuga och kanske svabba av golven också.


Och så funderar jag på att kleta lite färg i håret. Dags att färga bort utväxten, och allt det gråa ;) Jaa, för jag är faktiskt lite gråhårig! Suck.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards