Alla inlägg den 9 november 2011

Av Joanna Löfdahl - 9 november 2011 09:49

Är fortfarande förkyld. Och kroppen strejkar allt mer. Blir tröttare och tröttare för varje dag. Huvudet känns tungt och jobbigt. Det känns medatrögt att andas, men jag är inte rosslig eller så, så jag avvaktar ett tag till. Kan ju bero på lukten från de nya garderobsdörrarna, det bara slår tätt i luftvägarna av lukten. Det blev inget bättre efter att jag torkade av alla luckor igår, inget bättre alls. Plus att vi öppnade fönster överallt och vädrade ur lite lukt. Men det luktar fortfarande precis lika mycket. Suck. Kommer ju liksom inte ifrån lukten heller.


Det blir inte många knop idag. En hemmadag för hela familjen. Och jag är helt obotligt trött. Beror väl på den krånglande magen och på  förkylningen som aldrig tycks vilja ge med sig. Slocknade igår på eftermiddagen, fastän vi hade besök. Jag hann iaf äta av den supergoda middagen dom bjöd på. Sen slocknade jag, och vaknade inte förrän dom hade gått. Kände mig ju lagomt rolig då.. Men var så himla trött och kunde inte hålla mig vaken.


Nu på morgonen när Anton vaknade så var jag inte alls pigg på att kliva upp. Men upp klev jag ju ändå, såklart. Gick vidare till soffan, eller gjorde först en smörgås som sonen bad om. Sedan placerade vi oss i soffan, under täcket. Och där somnade jag om medans Anton kollade på tv och åt sin smörgås. Det var så himla skönt med den där sista stundens vila där, behövde verkligen den.


Har ju som sagt haft problem med magen. Extremt illamående så fort jag ätit, eller ens tänkt på att äta, en brännande känsla i magen, och ont så fort jag ätit. Och det har  varit jobbigt. Så jag tog och ringde övre gastro. Och de vill att jag ska göra en gastroskopi. Har aldrig gjort det tidigare. Men blir ju tvungen att få uppleva det nu då. Har bara hört om hur vidrigt det ska vara, så en smula nervös är man ju inför det hela. En bra sak är ju att jag kan välja själv vilken dag jag vill göra det på. Blir nog imorgon. För här sitter jag nu och dricker kaffe. Och när jag ska göra den får jag inte äta eller drick efter kl 9 på morgonen. Så vi kör imorgon, får det bortgjort. Så kanske jag kan få någon medicin för magen, så att jag kan äta som folk igen. Och "slippa" gå ner ett kg om dagen, för det har jag gjort nu någon dag här. Går ner fort när jag inte kan äta. Men å andra sidan kommer det tillbaka fort sen så fort jag börjar äta som jag ska igen. Nog för att jag vill ner 10-15 kg till, men inte på det här viset, det ska ju ske under en tid och inte bara några dagar. Och jag vill kunna äta som jag ska, blir ju så himla trött och orkeslös av att inte äta.


Det är sol idag. Kanske skulle man orka sig ut på en liten promenad? Lilleman skulle kunna få cykla lite. Han skulle bli jättelycklig.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards