Direktlänk till inlägg 21 november 2011

21 November

Av Joanna Löfdahl - 21 november 2011 15:15

Hemmadag idag. Och det är inte för att vi är speciellt sjuka eller så. Lilleman är en smula snorig och lite tröttare än vanligt. Och jag vill inte att han ska gå på dagis och härja bland alla baciller då. Det vore så himla typiskt ifall han blev sjuk nu när han ska opereras på Torsdag. Känns lite overkligt att det är dags för hans operation nu. Det är ju bara 3 dagar kvar. Och jag känner mig lite nervös inför det hela. Inte själva operationen, men över det faktum att han ska sövas. Det känns skrämmande. Men det får man väl med som bonus med att vara mamma. Är nog säkert fler mammor än mig som blir smått panikslagna på insidan när dom små behöver sövas. Men jag vet ju att han behöver den här operationen. Så att han får slippa alla öroninflammationer någon gång. Vi håller alla tummar och tår som vi har.


Sitter och funderar över om man kan börja pynta lite redan nu? Det kliar i fingrarna på mig. Vill plocka fram julsaker redan nu. Inte för att jag har någon direkt julstämning eller så. Men det är ju faktiskt första advent på söndag. Och om man plockar fram redan nu så kanske känslan hinner infinna sig, vem vet. Men det saknas ju snö utomhus. Det är ju bara regnigt och blött, i november! Det är sånt jag inte är van som, som norrlänning ;)


Har inte gjort så många knop i helgen. Städat en del här hemma, vilket det känns som att det behöver göras rätt ofta ;) Och så gick vi över till en vän på fika, himla trevligt! Och vi klarade av stunden där utan att lilleman rev stället. Mammas älskade skatt börjar bli stor kille! Tänk att han är 3 år om 2 månader. Det känns helt sjukt, gud vad tiden går fort.


Sitter här och funderar på vad jag ska göra med mitt hemska hår. Kan ju säga som så att mitt hår är allt annat än fint nu efter operationen. Ca 1 månad efter jag opererat mig så började jag lossa hår som en gnu. Det fullkommligt bara rasade av skallen. Så tunnt hår som jag har nu har jag nog aldrig någonsin haft. Är inte alls van vid att ha så här tunnt och tråkigt hår. Är van att ha jättetjockt hår. Och så är det ju vissa dagar som håret känns mer som svinto än som hår. Står som en riskbuske på skallen, och det känns inte såå himla kul faktiskt. Ända gångerna då håret är fint är de första veckorna efter att jag har färgat det. Men kan ju inte färga håret en gång i veckan liksom, blir ju dyrt. Och jobbigt med för den delen. Så jag vill gärna ha tips, vad ska jag göra med mitt hår?! Klippa? Raka av?! Ignorera?! Mitt hår som jag tappat är ju på väg att växa ut igen, och det känns ju bra. Mindre charmigt dock då det står 4-6 cm långa hårstrån rakt upp på huvudet, speciellt då det är nytvättat. Skulle så gärna vilja ha allt lika långt, men då får jag ju jättekort hår. Men skulle vilja ha allt i samma längd och sen spara ut. Men jag är lite rädd inför att bara kapa av det. Som det är nu har jag håret uppsatt hela tiden för att jag orkar inte med att se eländet. Och det känns ju faktiskt också tråkigt, då det blir världens tunnaste och mesigaste toffs. Så kom igen nu, hjälp mig! Vad ska jag göra med mitt hår?!


Nej, nu ska jag fundera vidare på ifall jag ska gå ut i förrådet och hämta in lite pynt eller inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards