Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Joanna Löfdahl - 7 maj 2011 23:58

Vi har haft en mysig dag. Efter lunchen tog vi lite utelek. Lekparkslek och sen lite sandlådelek. Mys! Anton älskar verkligen att vara ute. Man blir så glad av att se honom glad. Vi ville dock inte busa på allt för mycket, eftersom han har feber. 38,7 visade tempen tidigare på honom, tog ingen ny temp till kvällen. Jag misstänker öroninflammation. Så får se hur natten blir och så. Han visar nämligen tecken på att han skulle ha ont i åtminstone ena örat. Så vi avvaktar och ser. Känns som ingen idé att ringa jouren heller, då man ändå inte får komma dit.. Och någon penicillin får han verkligen inte om han nu "bara" har öroninflammation, eftersom han är ju över 2 år. Och barn över 2 år behandlas inte mot öroninflammation. Jäklarns vad arg jag kan bli på sjukvården ibland!! Låta små barn gå och ha ont när det går att råda bot på det! Arslen är vad dom är.


Nåväl, nu var det inte det jag skulle skriva om egentligen. När vi var ute i sandlådan och lekte så fick vi ett telefonsamtal och förfrågan om grillbesök! Och det tackade vi såklart ja till! Himlarns trevligt! Fy bubbland vad det är gott med grillat! Speciellt i trevligt sällskap! Barnen lekte rätt så bra, går bättre och bättre för varje gång. Anton är väl en smula "jobbig" då han befinner sig i egostadiet just nu, och har gjort det en längre tid nu. Han vill nämligen inte dela med sig av sina leksaker alls. Men det är bra för honom att öva!


Nu är klockan mycket och det är dags att sova. Har längtat hela dagen efter att få sova. Det ska bli så skönt att få slänga omkull sig.


Tack för en trevlig dag! Framförallt eftermiddagen/kvällen blev kanon!

Av Joanna Löfdahl - 7 maj 2011 09:58

Jag är tröttare än tröttast. Den här allergin håller på att ta kol på mig. Jag har aldrig tidigare i mitt liv varit såhär trött. Det finns liksom inget slut på tröttheten. Känner mig helt förlamad. Helt oförmögen att göra något. Sitter mest bara rakt upp och ner och bara sitter. Orkar inte ta mig för att göra saker. Anton tycker att han har världens tråkigaste mamma idag. Men vad ska man göra?


Hur mycket eller lite jag än sover så är jag änså precis lika trött. Det är jättejobbigt. Jag är så trött så jag helst bara vill lägga mig ner och gråta. Men det skulle inte tjäna någonting till, skulle om det var möjligt nog bara bli ännu tröttare då. Har druckit ett par koppar kaffe i hopp om att bli piggare, men icket. Nu sulle en cigg verkligen sitta fint!


Deppigt idag. Många tankar och mycket trötthet. Och en våg som inte alls gör som jag vill. Nog samlat på mig lite vätska denna tiden i månaden.. så vågen visade plus!! Hur glad blir man då?! Som om man inte var deppad nog redan innan. Underbara PMS :P


Undrar vad vi ska hitta på idag? Allt känn bara jobbigt. Skulle vilja gå ut och bara vara ute, men lilleman ska strax sova, och då försvinner en timme eller två. Och sen ska vi ha någon lunch också, och då försvinner någon timme till. Så ja, med lite tur kanske vi kommer ut i eftermiddag. Det är fint väder idag och det måste vi ta tillvara på!!

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards