Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Joanna Löfdahl - 2 juni 2011 15:22

Nu har jag städat lite här hemma. Plockat och dammsugat, bytt soffklädslar, tvättat två maskiner tvätt, men bara hängt den ena än. Men den andra ska snart hängas den med. Bakat kakor har jag gjort också, och diskat undan efter det. Så nu ser det ju till och med skapligt ut här, får se hur länge det håller i sig denna gången ;)


Jag kan inte påstå att jag är på något vidare toppenhumör idag. Känns bara deppigt och jobbigt. Men det är väl så det ska vara, ungefär en kort period varje månad ;) Börjar på allvar att fundera på om det inte är dags för det där könsbytet snart.. Dock håller inte min sambo med om att jag borde göra ett sånt. Så jag får väl helt enkelt bara stå ut med att vara tjej.. Men ibland är det så lätt att tänka att karlarna har det så himla enkelt.. Haha, hade det inte varit för att jag såå gärna vill ha fler barn, så hade jag nog gjort ett könsbyte ;) Skämt å sido. Hela min kropp skriker efter bebis nu. Drömmer mig bort varje dag, längtar såå tills det är dags för Anton att få ett syskon. Den tiden kommer, men är ännu en bit bort. Vi har det ju fullt upp med annat just nu. Och jag måste ju ändå vänta minst ett år efter operationen innan jag får bli gravid. Kanske är det just det som gör min längtan så stor? Att jag "inte får" bli gravid nu. Jag vet inte ja, men jag tror inte det, för jag var bebissugen redan innan jag opererade mig.


Nej, nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe, innan det kallnar. Och sen är det dags att hänga lite mer tvätt. Och sätta igång en tredje maskin. Här skall det tvättas!!

Av Joanna Löfdahl - 2 juni 2011 08:14

Kan inte låta bli att känna mig en smula trött och slut på. Just nu känns allt bara så himla tröttsamt. Det känns som att tiden står stilla, samtidigt som den rusar på fortare än någonsin, det är lite jobbigt faktiskt, man känner sig lite kluven. Det finns så många platser jag önskade att jag kunde befinna mig på samtidigt. Jag vill räcka till, helst till allt. Men det är en omöjlighet. Jag hatar dock känslan av att inte räcka till.


Nu är det lite välbehövd ledighet. Men jag kan inte slappna av och njuta av det. Tankarna maler på och oron finns där i magen hela tiden. Och det finns så mycket jag vill hinna med så det blir att jag gör mest ingenting. Ska dock försöka få tummen ur och dammsuga och tvätta lite kläder idag, det ska jag väl ändå hinna med. Och plocka och dona lite. Sen känns det som att jag borde ta mig tid att göra något jag tycker om också. Men är alldeles för stressad på insidan för att göra det. Skulle vilja klippa och klistra lite, göra fina kort. Men finns inte direkt tid till det. För det går inte göra när lilleman är närvarande, för han bara river och sliter i allt. När han blir liite större, då kan vi pyssla tillsammans :) Det ser jag fram emot.


Skulle även vilja baka lite idag. Men det blir ju så himla stökigt då, så jag vet inte om jag orkar. Å andra sidan vore denna dag perfekt för bakning och städning, för det är nämligen suuuupergrått och trist ute, så man får inte det minsta lust att gå ut! Och Anton skulle nog tycka det var superkul om vi bakade lite bullar och kakor, så vi kanske tar och gör det ändå. Som kompensation för att jag inte orkar släpa mig ut i det tråkiga vädret.


Nääe, får blogga mer senare. Nu ska jag samla ork till att sätta igång här.

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards