Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Joanna Löfdahl - 28 juni 2011 14:08

Shit, juni är snart slut! Herregud vart tar tiden vägen?! Jag tycker det är helt sinnessjukt vad fort tiden går. Man får nästan lite ont i magen av det hela. Någon gång önskar jag att tiden kunde stanna upp lite, bara för en stund. Så att man hann med lite i allt som händer runt omkring en. 


Vi är kvar i Norrland. Men det är nu bara en vecka kvar här, och tiden går ju fort. Så innan man vet order av så är vi hemma igen. Och det kommer ju både kännas bra och konstigt. Nu har vi ju vart här i två veckor, och den tiden har gått himla fort. Så sista veckan här lär väl bara skrammla förbi den också. Och helgen som kommer nu då är det ju Storumandagarna. Det ska bli kul att få gå på det, för jag minns inte när jag var på det sist, det är flera år sedan. Så det kommer bli skoj! Och förhoppningsvis kanske det finns någon rolig liten karusell som lilleman kan få åka.


Idag har jag varit på fotvård. Heeeeeeeelt fantastiskt skönt! Och verkligen välbehövt! Det blev min födelsedagspresent till mig själv. Hade så himla ont i fötterna. Nu efter viktnedgången så belastar jag fötterna annorlunda/fel. Och var stenhård och hade jätteont på vissa fläckar under fötterna. Men nu är det borta, och det känns som jag fick ett par nya fötter med mig hem :) Underbart!! Och det är ju så himla skönt med lite fotmassage också, och så fick jag tånaglarna målade. Kändes skönt att få göra något för sig själv också. Mina fötter tackar mig!


Vad har vi annars gjort här uppe då? Bland annat har vi varit och fiskat. Blev att jag metade gädda ;) Fick en abborre på mete, och sedan kom en gädda och högg över abborren. Så det blev två i en. Det var jättekul att fiska, minns inte när jag gjorde det heller sist. Och så har vi varit ute och gått promenader. Jag älskar naturen här i norr, önskar jag fick ta med mig den hem. Älskade, underbara natur! Det känns så himla hemma här på något vis. Älskar skogen, lugnet och ja allt. Men det ska även bli skönt att komma hem, hem till vårat eget. Hem till alla lekparker till Anton. Här uppe är det väldigt snålt med lekparker, tråkigt nog. Och Anton saknar Kim och Vincent där hemma. Och jag saknar min egen säng, mina kläder, vår soffa, vårt badrum. Det ska bli skönt att komma hem, även om en liten del av mig vill stanna här.


Nu har lilleman vaknat efter sin lunchlur. Så jag har inte tid att sitta här längre. Kanske går vi ut och tar oss en promenad, det skulle vara härligt. Dock ser det ut att kunna bli regn, mindre skoj. 

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards