Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

11 Juni

Av Joanna Löfdahl - 11 juni 2011 10:52

Gårdagen var en väldigt jobbig dag, på många vis. Upp tidigt, vilket inte alls är lika jobbigt som det var tidigare. Iväg och jobba. På jobbet var det mer eller mindre dött. Dock var det ju lite livat i skolans korridorer. För det var studenten igår. Och det var fart och fylla. Men i caféet händer det inte så mycket.


När jag var på väg hem efter jobbet ringde dom från dagis och sa att Anton klagat över ont i örat. Så jag ringde till vårdcentralen på en gång och efter många om och män fick vi  en tid kl 14. När jag hämtade Anton på dagis såg jag på en gång att något var fel. Han satt och såg helt spak ut. Och han sa "Mamma, Anton mår inte bra" och han såg så trött och slut på. Riktigt jobbigt att se honom så risig. Så vi skyndade iväg till vårdcentralen. Väl där tog en sköterka en titt i hans öron. Och hon sa att det var ju lite rosa. Och hon gick iväg för att se om en läkare kunde ta en snabb titt på honom. Sköterskan hinner inte mer än lämna rummet, Anton gråter stoora krokodiltårar, och så börjar han krampa i min famn. Jag får panik, som vanligt. Tryckte på knappen och in kom en hel drös med människor. Där tog dom över och jag stod bara och tittade på. De tröck i honom stesolid så kramperna avtog rätt fort. Men gudarna ska veta att det gör ont i mammahjärtat att se sitt barn krampa sig blå. De kallade även på ambulans för de ville att han skulle in på sjukhuset på en koll.


Anton var helt borta men skrek till lite nu och då. Ett riktigt hjärtskärande skrik. Och man önskar så innerligt just då att man kunde få ta över allt det jobbiga. Mammas älskade lilla hjärta!


Ambulansen kom och vi åkte iväg till sjukhuset. Väl där fick vi först träffa en läkare som vi träffat förut när vi varit in med Anton då han krampat. Han är rätt bra, men det var dock inte han som skulle undersöka Anton. Det var en utländsk kvinnlig läkare som undersökte honom. Tittade honom i öronen och sa att det var bara lite rosa i ena örat, det var inte så farligt. Och andra örat kunde hon inte se för det var så mycket vax, så det var ingen fara heller. Hur kan man säga så när man inte SER hur det ser ut?! Det förstår jag inte.


Vi fick rätt fort komma upp på barnavdelningen på observation i några timmar. Och om allt verkade bra så skulle vi få åka hem fram mot kvällen. Och Anton piggnade till mer och mer men var ju fortfarande trött och påverkad av kramplösande. Men han åt lite glass och lite mat och sen fick han tråkigt. Han sa "Mamma, Anton vill inte vara här". Anton skulle hem till pappa och sen skulle han åka till morfar! Så han ville gå ut därifrån. Lillesöt. Det kom en ny läkare och undersökte Anton. Och tittade i hans öron igen. Och det ena var rosa och det örat med så mycket vax så den andra inte kunde se, där var det ilsket rött!! Så penicillin blev det för lilleman.


Penicillin mot öroninflammation. Remiss till öron näsa hals, remiss för att göra ny EEG undersökning. Och vi ska även få träffa en barnneurolog för att disskutera ifall det ska sättas in krampförebyggande mediciner. Hoppas allt lugnar ner sig snart. Att allt kommer till rätta, det måste det ju göra, bara frågan om när.

 
 
Erika - I Väntans Tider

Erika - I Väntans Tider

11 juni 2011 13:06

Här är min nya blogg ♥

http://erikasblogg.com

 
P

P

11 juni 2011 21:15

Usch, stackars lillen... Han får krya på sig den prinsen... /Kram Pilla... (Har ny blogg så du vet)

http://djurnord.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joanna Löfdahl - 5 september 2013 21:19

Hohoho känns ju som att det var ett tag sedan man skrev här. Ska nog ta och kolla tillbaka lite över när jag skrev sist och så. Kommer bli spännande! Har ju ändå inte mycket för mig just nu. Inväntar bebbon som är beräknad IDAG! Hallååå, varsäru?! ...

Av Joanna Löfdahl - 27 februari 2012 17:38

Oj, det var eviheter sedan jag skrev här, tydligen. Men det är för att jag funnit ett annat ställe att blogga på. Får se om jag offentligör den andra bloggen eller inte. Det är skönt med en fristad. Men man vet aldrig. vi får som sagt se. Beror väl p...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:44

Har haft bloggen låst ett par dagar. Hade tänkt göra om och så, i lite lugn och ro. Men nu är bloggen tillbaka, helt oförändrar. Så rolig är jag. Men jag orkade inte göra om den, så den får se ut här ett tag till. Under tiden har jag bloggat på ett a...

Av Joanna Löfdahl - 6 februari 2012 17:39


  Min älskade sötnos! Så himla söt och go!  

Av Joanna Löfdahl - 1 februari 2012 19:29

Här sitter jag och har precis kvällsfikat lite. Men känner mig ändå inte nöjd, så kanske slinker ner något mer innan kvällen är slut. Beror ju lite på hur länge till jag blir uppe också. Sitter här och känner mig som en enda stor äcklig HERPES hela j...

Presentation

Joanna heter jag, 25 år och bosatt i Örebro. Är sambo och mamma, det är helt oslagbart.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Anton är

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Läsare

bloglovin

Besöksstatistik

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards